آفتاب

زاهدی:نباید از حقوق حقه مردم در غنی‌سازی کوتاه بیاییم/ انتقاد از انتصابات سیاسی در ۲ وزارتخانه

زاهدی:نباید از حقوق حقه مردم در غنی‌سازی کوتاه بیاییم/ انتقاد از انتصابات سیاسی در ۲ وزارتخانه

تسنیم نوشت:

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: در مذاکرات هسته‌ای نباید نسبت به رفتار‌ آمریکایی‌ها خوشبین باشیم و از حقوق حقه خود در غنی‌سازی و استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای نباید کوتاه بیاییم، بویژه اینکه تحقیق و توسعه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

 محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی  در نطق میان‌دستور اظهار داشت: متأسفانه این روزها برادرکشی و مسلمان‌کشی در منطقه تبدیل به جریان شده است؛ مسائلی که عراق، سوریه، لبنان و مصر اتفاق افتاده با آنچه رسالت پیامبر اکرم(ص) بوده، در تناقض است. امید است که هر چه سریعتر این پدیده نابهنجار در جهان اسلام خاتمه یابد و علمای اسلام در وحدت جامع بتوانند نقش‌آفرینی کنند.
وی با اشاره به موضوعات بین‌المللی گفت: در مذاکرات هسته‌ای نباید نسبت به رفتار‌ آمریکایی‌ها خوشبین باشیم و از حقوق حقه خود در غنی‌سازی و استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای نباید کوتاه بیاییم، بویژه اینکه تحقیق و توسعه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
نماینده مردم کرمان در مجلس افزود: غرب و آمریکا بداند که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت جدی در منطقه است و نادیده گرفتن نقش ایران در حل مسائل منطقه امکان به نتیجه رساندن مذاکرات صلح را در منطقه غیرممکن می‌سازد از این رو حضور جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات ژنو2 نیز به نفع منطقه است و اگر غربی‌ها فکر می‌کنند که بدون ایفای نقش ایران مسئله سوریه قابل حل است، زهی خیال باطل.

/212 27

کد N41369

وبگردی