آفتاب
قبل از خروج طرح معافیت حق بیمه موسسان آموزشگاههای فنی،

سخنگوی کمیسیون بهداشت بیان کرد: معافیت 50 درصدی حق بیمه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد

سخنگوی کمیسیون بهداشت بیان کرد: معافیت 50 درصدی حق بیمه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، معافیت 50 درصدی حق بیمه ماهانه آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد را از مهمترین بخش‌های طرح معافیت حق بیمه موسسان آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد سخن گفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، محمد حسین قربانی در توضیح طرح معافیت حق بیمه موسسان آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد گفت: این طرح معافیت حق بیمه را تا 50 درصد حق بیمه تا سقف حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار را پیش بینی کرده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه افزود: محل تامین اعتبار این طرح نیز بند 1-81 قانون بودجه سال 92 در سال جاری و برای سالهای بعد از محل بند ب ماده 7 قانون هدفمند سازی یارانه‌ها پیش بینی شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان تعداد افراد بهره‌مند از اجرای طرح مذکور را 13 هزار نفر اعلام کرد و افزود: حدود 13 هزار موسس، مدیر و مربی مشمول این طرح می‌باشند این مدیران فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی تا دکترا هستند که کارگران ساختمانی و سایر حرف را آموزش می‌دهند.

وی افزود : این افراد برای حداقل 350 هزار نفر کارت اشتغال صادر می‌کنند ولی از هیچ امتیاز و حمایتی برخوردار نیستند و مبالغ پرداختی توسط کارآموزان کفاف هزینه‌های این آموزشگاهها را نمی‌دهد. اگر از آنان حمایت نشود به زودی شاهد تعطیلی آنها خواهیم بود.

پس از اظهارات سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و در پی اخطار مهرداد لاهوتی و غلامرضا کاتب و وارد دانسته نشدن اخطار آنان توسط محمدرضا باهنر رئیس جلسه 115 نفر از 228 نماینده حاضر در جلسه با وارد دانستن این اخطار به خارج شدن این طرح از دستور کار مجلس رای موافق دادند.

انتهای پیام

کد N41275

وبگردی