آفتاب

عراق "شکارچی شب" را از روسیه تحویل گرفت

عراق "شکارچی شب" را از روسیه تحویل گرفت

در دومین مرحله اجرای قرارداد تسلیحاتی میان عراق و روسیه، مسکو 13 هلی‌کوپتر جنگی از نوع "می 28 ان ای" ملقب به "شکارچی شب" به ارتش عراق تحویل داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، در دومین مرحله از اجرای قرارداد تسلیحاتی که پیش تر به ارزش 4.3 میلیارد دلار میان دو کشور عراق و روسیه منعقد شد، ارتش عراق 13 هلی‌کوپتر جنگی از نوع "شکارچی شب" را از مسکو تحویل گرفت.

فواد الدورکی، یکی از نمایندگان پارلمان عراق در این خصوص گفت: عصر جمعه یک محموله شامل 13 هلی‌کوپتر جنگی روسی از نوع "شکارچی شب" به بندر "ام قصر" در جنوب عراق رسیده و به ارتش تحویل داده شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که عراق در مرحله اول از اجرای این قرارداد 15 هلی کوپتر"شکارچی شب" را تحویل گرفته و در مجموع تاکنون عراق 28 هلِ‌کوپتر از روسیه تحویل گرفته شده است.

از سوی دیگر، محمد الصیهود، یکی از نمایندگان پارلمان عراق در گفتگو با شبکه خبری "اخبار مسکو" از کشورهای جهان و در راس آنها از سوریه خواست تا از ارتش عراق در مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله القاعده،‌ "جبهه النصره" و "داعش" حمایت کنند.

هلی‌کوپترهای جنگی روسی از نوع "می 35" پس از ارسال به عراق برای اولین بار در ماه نوامبر سال گذشته در ارتش این کشور به خدمت گرفته شده و در آسمان عراق به پرواز درآمدند.

بنا به گزارش خبرگزاری‌ها در سال 2012 یک قرارداد تسلیحاتی میان عراق و روسیه به ارزش 4.3 میلیارد دلار به امضا رسید که به موجب این قرارداد روسیه متعهد شد 40 هلی‌کوپتر جنگی از نوع "می 35" و "می 28" به عراق تحویل دهد.

انتهای پیام

کد N41120

وبگردی