آفتاب
نماینده مهاباد:

انتظارات شهروندان کرد و اهل سنت در منشور حقوق شهروند متبلور شده است

انتظارات شهروندان کرد و اهل سنت در منشور حقوق شهروند متبلور شده است

تهران - ایرنا - نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: شهروندان کرد و اهل سنت ایران اسلامی در چارچوب قانون اساسی انتظارات به حقی دارند که در شعارهای انتخاباتی و منشور حقوق شهروندی حسن روحانی متبلور شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «عثمان احمدی» روز یکشنبه در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس اظهار داشت: مردم شریف کرد و اهل سنت با رای اعتماد بی نظیر و مثال زدنی خود به روحانی منتظر اجرای وعده های انتخاباتی وی هستند.

وی با تاکید بر اینکه مردم در انتخابات 24 خرداد بار دیگر حماسه خلق کردند، افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب در ایام انتخابات فرمود، به گونه ای نباشد که پس از چهار سال هنگامی که شعارهای دوره انتخابات را پیش روی تان قرار دادند، در مقام توجیه قرار بگیرید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهوری تاکید کرد: رای بالای 80 درصدی شهرهای کرد نشین و اهل سنت به شما که در سطح کشور بی نظیر بود، رای به تفکر اعتدال و اصلاح و میانه روی و دست رد به افراطی گری و انحصار طلبی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: رای 79 درصدی کردهای استان آذربایجان غربی که تفاوت معناداری با سایرین داشت، در وجه ایجابی خود نشان داد اعتماد و اطمینان این مردم به نظام جمهوری اسلامی به عنوان بهترین الگوی حاکمیتی است و در وجه سلبی هم بیانگر پاره ای از نارضایتی ها و انتظارات است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس تاکید کرد: موکلان من در شهر مهاباد به عنوان شهروندان کرد و اهل سنت ایران اسلامی در چهارچوب قانون اساسی انتظارات به حقی دارند که در شعارهای تبلیغاتی و در منشور اخلاقی و حقوق شهروندی دکتر روحانی متبلور بود.

احمدی با بیان اینکه برخی از موارد قانون اساسی هنوز اجرایی نشده است، اظهار داشت: از دولت تدبیر و امید انتظار می رود اصول معطل مانده قانون اساسی همچون اصول 15 و 19 قانون اساسی را به مرحله اجرا در آورد.

وی با استقبال از تهیه پیش نویس حقوق شهروندی در دولت، آن را در راستای اجرای قانون اساسی ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم این منشور درست تدوین شود و ضمانت اجرایی هم داشته باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: از نظر ارسطو شهروند کسی است که حق احراز منصب و حق دادرسی عادلانه داشته باشد و بر این اساس امید آن می رود با تدبیر و اجرای منشور به گونه ای عمل شود که ما و آیندگان ما احساس نکنند شهروند درچه دوم هستیم.

نماینده مردم مهاباد در مجلس از استاندار آذربایجان غربی خواست تا با رعایت نسبت جمعیتی متعادل و متوازن در انتخاب مدیران کل استان و معاونان خود، از شایستگان و نخبگان کرد در شهرهای جنوب استان که پتانسیل بالایی دارند استفاده کند.

احمدی همچنین وحدت اسلامی را یکی از ارکان سیاست جمهوری اسلامی دانست و گفت: به لطف الهی و زیر سایه رهبر معظم انقلاب و در حالی که تمام منطقه در آتش فتنه استعمار می سوزد، ایران اسلامی به الگویی از وفاق و همدلی و ثبات تبدیل شده است.

وی افزود: انتظار این است که مسوولان کشور و در راس آنها رییس جمهوری به عنوان شخص دوم مملکت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار و سیاست های خود قرار دهند.

سیام**2025**1535
کد N41062

وبگردی