آفتاب
با حضور صاحب‌نظران اقتصادی

همایش وقف و اقتصاد برگزار شد

همایش وقف و اقتصاد برگزار شد

همایش وقف و اقتصاد با حضور اساتید و صاحب‌نظران امور اقتصادی و اوقافی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، همایش وقف و اقتصاد با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه،‌ معاون سازمان بورس اوراق بهادار، پورابراهیمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، دکتر موسویان دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و عضو کمیته فقهی بانک مرکزی،‌ گودرزی رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه امام صادق(ع) و تعدادی از اساتید و صاحب‌نظران این رشته در هتل ارم تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم جعفری سرپرست معاونت بهره‌برداری اقتصادی سازمان اوقاف با بیان این‌که «سنت حسنه وقف دارای ظرفیت‌های فراوانی است و آثار و برکات بسیاری به همراه دارد» گفت: ریشه و بنیان وقف اقتصادی است، لذا اگر بعد اقتصادی وقف در کنار ابعاد اجتماعی و فرهنگی آن نادیده گرفته شود نخواهد توانست نقش خود را ایفاء کند.

وی افزود: پایداری وقف به این است که جنبه اقتصادی آن مدنظر قرار گیرد.

جعفری با بیان این‌که «متأسفانه نهاد وقف در گذشته عمدتا به صورت نهاد حقوقی اداره می‌شد و جایگاه آن در نظام اقتصادی تبیین نشده بود» گفت: وقف می‌تواند ضلع سومی در کنار بخش خصوصی و ‌دولتی تعریف شود. هدف این است که صدقه جاری وقف تبدیل به سرمایه جامده نگردد.

همچنین سعیدی معاون سازمان بورس اوراق بهادار در این همایش درباره شیوه‌ها و ابزارهای نوین و راه‌های استفاده در موقوفات سخنرانی کرد.

انتهای پیام

کد N40959

وبگردی