آفتاب

سیدی رکنی: در قوانین مربوط به سوال از وزرا نقص وجود دارد

سیدی رکنی: در قوانین مربوط به سوال از وزرا نقص وجود دارد

دبیرکل جبهه اصول‌گرایان اصلاح‌طلب با اشاره به طرح برخی پرسش‌های خارج از حیطه وزرا از آنها اظهار کرد: طرح چنین پرسش‌هایی به دلیل نقص در آیین‌نامه‌ها و مقررات مجلس است.

دبیرکل جبهه اصول‌گرایان اصلاح‌طلب با اشاره به طرح برخی پرسش‌های خارج از حیطه وزرا از آنها اظهار کرد: طرح چنین پرسش‌هایی به دلیل نقص در آیین‌نامه‌ها و مقررات مجلس است.

سیدعلی سیدی رکنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "پس از تغییر هر دولت، دولت جدید برای اینکه بتواند برنامه‌ها و سیاست‌های خود را اجرا کند به زمانی حدود شش ماه تا یکسال نیاز دارد"، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز برای پاسخگویی به مطالبات مردم نمی‌توانند از نواقص و معایب موجود در روند اجرایی کارها چشم‌پوشی کنند.

وی با بیان اینکه "بهترین راه عقلانی برای خدمت سازنده به نظام، تعامل و مراوده صحیح میان دولت و مجلس است"، اظهار کرد: یکی از دلایلی که در دولت تدبیر و امید فشار نمایندگان به وزرا افزایش یافته است، مشکلات و خطاهای تصمیم‌گیری است که در دولت گذشته وجود داشته و امروز در حال بروز یافتن است. متأسفانه دولت جدید باید به این مشکلات گذشته پاسخگو باشد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "سوال‌های نمایندگان باید مبنای خدایی داشته و عاری از هرگونه فشار باشد"، گفت: سوالات و خواسته‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید عاری از هرگونه تحت فشار قرار دادن کارگزاران دولت برای اخذ امتیازات برای حوزه انتخابیه نمایندگان باشد.

وی با تاکید بر اینکه "سوال از وزرا و استیضاح آنها از وظایف مجلس شورای اسلامی است"، به احضار چند وزیر دولت یازدهم به مجلس اشاره کرد و افزود: اینگونه که مشاهده می‌شود، احساس می‌کنم برخی از سوالات نمایندگان و نگاه‌های تعدادی از نمایندگان به وزرا در حال عبور و خارج شدن از تعامل و سازنده بودن است.

دبیرکل جبهه اصول‌گرایان اصلاح‌طلب با اشاره به طرح برخی سوال‌های خارج از حیطه وزرا از آنها، گفت: طرح چنین پرسش‌هایی به دلیل نقض در آیین‌نامه‌ها و مقررات مجلس است. طرح سوال‌های بی‌ربط به مسئولیت وزرا از آنها، از نقایصی است که در سیستم حقوقی پرسش نمایندگان از وزرا وجود دارد و تا زمانی که این نواقص برطرف نشود همچنان وزرا با این مشکل جدی از سوی مجلس مواجه خواهند شد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "برخی از نمایندگان به دلیل نداشتن تخصص‌های لازم، از برخی دولتمردان توقعاتی دارند که هیچ ارتباط ماهیتی با وظایف آنها ندارد"، اظهار کرد: اداره کل قوانین مجلس و همچنین معاونت راهبردی و معاونت حقوقی دولت و قسمت‌های مربوطه باید تلاش کنند تا نواقص موجود در بحث طرح سوال از وزرا را به گونه‌ای برطرف کنند که از این پس دولتمردان و وزرا تنها در رابطه با مسئولیت خود پاسخگو باشند.

وی در پایان با اشاره به دادن کارت‌های زرد نمایندگان مجلس به وزرا نیز گفت: نمایندگان باید توجه داشته باشند که چنانچه قصد دارند به وزیری کار زرد بدهند، کارت زردشان تأثیر مادی و معنوی مثبتی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N40837

وبگردی