آفتاب
سلیمانی:

برای ترویج قرآن در تمام لایه­‌های جامعه باید زمینه‌سازی شود

برای ترویج قرآن در تمام لایه­‌های جامعه باید زمینه‌سازی شود

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تاکید بر این‌که «ایمان اولین بذر تریبت است» گفت: امروز یکی از رسالت­‌های مهم ما زمینه سازی برای ترویج قرآن در تمامی لایه‌های اجتماع است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تاکید بر این‌که «ایمان اولین بذر تریبت است» گفت: امروز یکی از رسالت­‌های مهم ما زمینه سازی برای ترویج قرآن در تمامی لایه‌های اجتماع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی در بازدید از مهد قرآنی شکوفه‌های بهشت ولی عصر(عج) بیرجند، گفت: اگر در سنین کودکی بذر ایمان به‌درستی کاشته شود شاید فردی هم‌چون حضرت امام خمینی(ره) تحویل جهان اسلام داده شود.

وی خطاب به مربیان مهد قرآنی، گفت: هیچ‌کاری را با شغل خود عوض نکنید چراکه شما نخبگان آینده جامعه را تربیت می‌کنید که در آینده قرار است به‌عنوان مدیران نظام باشند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مربیان این مهد خواست با مهارت‌هایی که دارند قلب این نونهالان را به‌سوی خداوند و نهادینه‌ شدن قرآن رهنمود کنند.

سلیمانی با تأکید بر این‌که «امروز رسالت ما زمینه‌سازی برای ترویج قرآن در تمامی لایه‌های جامعه به‌ویژه نونهالان و خردسالان است که شخصیت آنها شکل نگرفته است» گفت: اگر از دوران کودکی با کمک پدر و مادرها و هدایت‎های هدفمند اولیای فرهنگی و افرادی که نقش مربی ایفا می‌کنند، بچه‌ها را با آموزه‌های قرآنی مأنوس کنیم، قطعاً در آینده جامعه، افرادی مؤثر و مفید هستند.

وی با اشاره به این‌که «قرآن بهترین منبع برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان است» افزود: اگر به‌دنبال تربیت نسلی موفق و سالم هستیم باید از سفره تمام‌نشدنی قرآن مدد بگیریم و این شدنی نیست مگر اینکه برنامه جامعی در زمینه فرهنگ قرآن و ترویج آموزه‌های قرآنی از دوران کودکی با طراحی، نقاشی، بازی‌های متنوع، رفتارهای قرآنی در نظر بگیریم و با ایجاد انگیزه در بچه‌ها آنها را به‌سوی سرچشمه زلال هدایت کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: هزینه‌ کردن در این بخش نوعی سرمایه‌گذاری تمام‌نشدنی محسوب می‌شود که برکات آن به جهان اسلام می‌رسد.

سلیمانی با اشاره به این‌که «بزرگان و شخصیت‌های ارزشمند جهان اسلام خود از سرچشمه هدایت‌های قرآنی بهره‌مند و دیگران را نیز هدایت می‌کردند» گفت: امروز باید در مقابل شیطان بزرگ که از تمامی فناوری‌ها در جهت تخریب نسل جوان استفاده می‌کند با تشکیل یک جبهه مستحکم قرآنی ایستادگی کنیم و با تربیت قرآنی انسان‌هایی را به این کارزار بفرستیم که هیچ‌گاه دست از بیعت با قرآن و اهل بیت(ع) و ارزش‌ها بر‌نمی‌دارند.

وی یادآور شد: برای اینکه در این حرکت موفق باشیم باید یک هماهنگی بین خانواده و مهد کودک، خانواده و مدرسه و یک پیوند بین مدرسه، خانواده و مسجد به‌وجود آوریم که اگر این حرکت درست طراحی شود نسل آینده افرادی هستند که سرمنشأ بسیاری از خدمات و ارزش‌ها خواهند بود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این بچه‌ها اگر از نظر جثه کوچک هستند ولی واقعیت این است شخصیت‌های بزرگی هستند که هرچه بهتر تربیت شوند در آینده ثمربخش‌تر خواهند بود.

فعالیت۱۷ هزار کانون فرهنگی هنری در کشور

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت ۱۷ هزار کانون فرهنگی هنری در کشور خبر داد و گفت: این مراکز در راستای اهداف اسلام و انقلاب فعالیت می­‌کنند.

سلیمانی همچنین، در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، گفت: کانون­‌های فرهنگی هنری مساجد براساس مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 71 راه اندازی شدند.

وی با تاکید بر این‌که «هر سال گرایش بیشتری به این مراکز از سوی جوانان شاهد هستیم» افزود: در خراسان جنوبی نیز در طول چندسال اخیر شاهد رشد کمی و کیفی این مراکز هستیم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به تفاهم نامه منعقد شده با استانداران طی سال­‌های گذشته اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی تنها استانی است که از نظر مساعدت استانداری، رتبه لازم را دریافت نکرده است.

انتهای پیام

کد N40793

وبگردی