آفتاب

عریقات: مذاکرات به هیچ وجه تمدید نخواهد شد

عریقات: مذاکرات به هیچ وجه تمدید نخواهد شد

مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در روند صلح خاورمیانه تصریح کرد که مذاکرات با رژیم صهیونیستی تمدید نخواهد شد و توافق‌های مرحله‌ای نیز صورت نخواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در روند صلح خاورمیانه و از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین پس از دیدار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان با جان کری، وزیر خارجه آمریکا در رام‌الله اظهار کرد: این دیدار بیست و یکمین دیدار محمود عباس و جان کری از فوریه 2013 بوده است.

وی با بیان اینکه طرف فلسطینی تمام تلاش خود را برای پایان دادن به اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی و تحقق راهکار تشکیل دو کشور می‌کند، تصریح کرد: هیچ عرصه‌ای برای صحبت کردن در خصوص توافق‌های مرحله‌ای و انتقالی یا تمدید مذاکرات وجود ندارد.

صائب عریقات در خصوص طرح‌های آمریکا در زمینه صلح میان طرح‌های فلسطینی و اسرائیلی گفت: من تاکید می‌کنم که هیچ چیزی ارائه نشده است.

جان کری صرفا پیشنهادهایی را مطرح ساخته است که در نشست‌ها با ما یا با طرف اسرائیلی به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مقام فلسطینی افزود: زود است که بگوییم طرح‌هایی ارائه شده است. ما همچنان در مرحله بررسی پیشنهادها یا نظرات هستیم. جان کری بار دیگر ظرف روزهای آتی به منطقه باز می‌گردد تا مجددا پیرامون این مسائل به بحث و گفت‌وگو بپردازد. مسیر همچنان سخت و طولانی است.

وی عنوان داشت: ما از جان کری خواستیم تا طرف اسرائیلی را ملزم سازد تا از شهرک‌سازی‌ها و تخریب خانه‌ها و بازداشت‌ها و تصمیم خود جهت الحاق دره اردن به اسرائیل کنار بکشد چرا که این اقدامات تاثیر بسیار منفی در روند صلح می‌گذارد.

انتهای پیام

کد N40583

وبگردی