آفتاب

10 کشته و زخمی در ساعات اولیه رای گیری در بنگلادش/ میزان مشارکت مردمی پایین است

10 کشته و زخمی در ساعات اولیه رای گیری در بنگلادش/ میزان مشارکت مردمی پایین است

منابع بنگلادشی از کشته و زخمی شدن 10 نفر در ساعات اولیه رای گیری در سراسر این کشور و احتمال پایین بودن مشارکت مردمی در انتخابات خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، منابع بنگلادشی گزارش دادند که در جریان خشونت ها در شماری از حوزه های اخذ رای در منطقه "تاکورگائون" در شمال غرب این کشور یک مسئول در حوزه های رای گیری و چهار معترض کشته و پنج نیروی پلیس زخمی شدند.

بر اساس این گزارش شماری از افراد ناشناس صبح امروز یکشنبه به یک حوزه اخذ رای در منطقه تاکورگائون در 407 کیلوکتری شهر داکا حمله کردند.

همچنین رسانه ها از زخمی شدن دهها نفر از جمله نیروهای پلیس و معترضان به برگزاری انتخابات در بنگلادش خبر دادند.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی به اظهارات "اسدالزمان" سخنگوی کمیسیون انتخاباتی پرداخت و از آغاز رای گیری در ساعت هشت صبح امروز یکشنبه در سراسر بنگلادش خبر داد.

این رسانه غربی از احتمال پایین بودن مشارکت مردم در این انتخابات همزمان با افزایش خشونت ها در بنگلادش و تهدید مخالفان برای تحریم انتخابات خبر داد.

بر این اساس جناح مخالف دولت بنگلادش که خواستار لغو انتخابات و برگزاری انتخاباتی جامع تحت نظارت یک دولت بی طرف است، نامزدی را برای انتخابات معرفی نکرده است.

از سوی دیگر حزب ملی گرای بنگلادش که متشکل از 18 حزب ائتلافی مخالف دولت است، از مخالفان خواسته تا اعتصاب 48 ساعته ای را از روز شنبه آغاز کرده و راه های ارتباطی در سراسر کشور را با هدف جلوگیری از برگزاری انتخابات مسدود کنند زیرا این حزب مدعی است که انتخابات تحت نظارت دولت شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش همراه با تقلب خواهد بود که این اظهارات واکنش تند نخست وزیر این کشور را به همراه داشته است.

از زمان آغاز ناآرامی ها در بنگلادش از نوامبر گذشته تاکنون 130 نفر کشته شدند که کارشناسان بر این باورند اعتراضات تاثیر قابل توجهی را بر اقتصاد این کشور گذاشته است.

از سوی دیگر همزمان با فراخوان رهبر معترضان برای شرکت نکردن اکثریت مردم در انتخابات نگرانی های بسیاری درباره بدتر شدن اوضاع و بی ثباتی در بنگلادش وجود دارد.

کد N40549

وبگردی