آفتاب
مراکز پژوهشی غربی فاش کردند:

فروپاشی آل سعود در سال 2014/سال بحران داخلی برای عربستان

فروپاشی آل سعود در سال 2014/سال بحران داخلی برای عربستان

جدیدترین گزارش های اطلاعاتی و مراکز پژوهشی غربی با اشاره به شروع اعتراضات گسترده در سال جاری میلادی از مرکز عربستان و متعاقب حملات مسلحانه به کاخهای سلطنتی از این سال به عنوان سال فروپاشی رژیم آل سعود یاد کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المنار، منابع غربی اعلام کردند: بر اساس گزارش ها ی اطلاعاتی و مطالعات مراکز پژوهشی در آمریکا و انگلیس رژیم  عربستان سعودی در سال 2014 سرنگون خواهد شد.

این منابع بیان کردند: بر اساس این گزارش ها سرآغاز سقوط رژیم سعودی با اعتراضات گسترده و همزمان با عملیات مسلحانه خواهد بود و حملات به مراکز دولتی و کاخهای خانوادگی  رژیم حاکم خواهد بود.

منابع غربی افزودند: بر این اساس اعتراضات در نجد و حجاز شعله ور خواهد شد و این اعتراضات با حمایت و پشتیبانی توده گسترده مردمی خواهد بود و سفارتخانه ها و هیئتهای دیپلماتیک در خارج شاهد تحرکاتی در تایید این تحرکات خواهد بود.

بر  اساس گزارشهای دستگاه اطلاعاتی و مراکز پژوهشی غربی شرایط کنونی در عربستان هر لحظه آماده انفجار است به ویژه هسته های مسلحانه وجود دارند که منتظر ساعت صفر هستند و تعدادی از افراد مسلح در مرزهای سعودی با یمن وارد اراضی عربستان برای مشارکت در سرنگونی رژیم سعودی می شوند.

منابع غربی بیان کردند: سیاست سعودی ها در منطقه، روابط محکم میان ریاض و تل آویو، سیاست های خشنی که رژیم علیه شهروندان عربستانی به کار گرفته است،کینه فزاینده عربی ضد آل سعود که طرحهای آنها در راستای ویرانی کشورهای عربی است،خونریزی هایی که عامل آن آل سعود است،حمایت های این رژیم از گروهای افراطی وحشی همگی برای فروپاشی این رژیم کافی است.

این منابع از اهتمام ویژه ای که در داخل دولت آمریکا درباره آینده عربستان و روند اوضاع در این کشور وجود دارد و تلاشهای که تیم های آمریکایی ویژه امور منطقه برای کاستن از تبعات فروپاشی رژیم خبر دادند و بیان کردند: به اعتقاد واشنگتن سعودی ها همه توصیه هایی که برای تغییرات به آنها شده است را نادیده گرفته اند و جناح افراطی به رهبری بندر بن سلطان و سعود الفیصل به دنبال ویرانی کشورهای عربی و فروپاشی ارتشهای آنها هستند.

به اعتقاد آمریکایی ها برخی افراد با نفوذ اطراف پادشاه عربستان بر این باور که طرفی در منطقه وجود دارد که به مراتب بهتر از آمریکا می تواند از آل سعود حمایت کند و مقصود آنها اسرائیل است که روابط قوی با سعودی ها دارد.

کد N40263

وبگردی