آفتاب

نامه وزیر دادگستری ایران به همتای لبنانی، تسلیم وزیر خارجه این کشور شد

نامه وزیر دادگستری ایران به همتای لبنانی، تسلیم وزیر خارجه این کشور شد

بیروت - ایرنا - نامه حجت الاسلام و المسلمین «مصطفی پورمحمدی» وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران به «شکیب قرطباوی» وزیر دادگستری لبنان به وزیر امور خارجه این کشور تسلیم شد.

به گزارش ایرنا، «غضنفر رکن آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان ، ظهر شنبه با «عدنان منصور» وزیر امور خارجه لبنان دیدار و این نامه را تسلیم کرد.

وزیر دادگستری ایران در این نامه با تشکر از جدیت مقامات لبنانی در پیگیری و دستگیری عاملان عملیات تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، بر تمایل تهران جهت اعزام هیأتی به بیروت به منظور مشارکت در روند پیگرد قضایی این جنایت تروریستی تاکید کرده است.

پورمحمدی در این نامه با تاکید بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر کمک به امنیت منطقه و حمایت از ثبات ، آرامش ، وحدت و یکپارچگی لبنان، اظهار داشته است: جمهوری اسلامی ایران خود را در کنار دولت و ملت لبنان می داند و آمادگی خود را برای مقابله با این قبیل عملیات های تروریستی که آخرین نمونه آن ترور «محمد شطح» وزیر پیشین دارایی و همچنین انفجار دو روز گذشته در حومه جنوبی بیروت بود، اعلام می دارد.

وزیر امور خارجه لبنان نیز با تشکر از وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این نامه در اسرع وقت برای وزیر دادگستری لبنان ارسال می شود.

عدنان منصور با تأکید بر حق مسلم جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در روند تحقیقات جنایت تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت اظهار داشت: حضور جمهوری اسلامی ایران در روند تحقیقات و بررسی ها در حقیقت به معنای تبادل اطلاعات و تجارب بوده و جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجارب فراوان خود در مقابله با عملیات های ترویستی می تواند کمک قابل توجهی جهت تسریع در روند تحقیقات و مشخص شدن عاملان جنایت های تروریستی در لبنان ایفا کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز در این ملاقات با اشاره به تجارب جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم اظهار داشت: پدیده ترویسم اکنون مشکلی جهانی است و همفکری کشورها جهت مقابله با این پدیده امری ضروری است.

خاورم**2024 ** 1324
کد N40093

وبگردی