آفتاب

روایت امیر سرتیپ اسماعیلی از دیدار با مقام معظم رهبری

روایت امیر سرتیپ اسماعیلی از دیدار با مقام معظم رهبری

مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت امیر سرلشگر منصور ستاری با حضور وزیر اطلاعات و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌، در این مراسم که سید محمود علوی وزیر اطلاعات‌ ‌، امیر سرتیپ نامی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌، امیر سرتیپ الهامی فرمانده دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(س)‌، سورنا ستاری فرزند سرلشکر شهید منصور ستاری و معاون علمی فناوری رئیس جمهور حضور داشتند امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در سخنانی گفت: شهید ستاری برای همه ما پدافندی‌ها پدر بود. ایشان اگرچه اکنون در بین ما نیستند اما از جایگاه رفیعی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: شهید ستاری به ما درس استقامت آموخت و یادآور شد: علم و تکنولوژی و چگونه جنگیدن نیازمند این است که چگونه در مقابل دشمن استقامت کنیم.

وی با اشاره به دیدارش با مقام معظم رهبری که سال گذشته انجام شده بود،‌ گفت: سال پیش در محضر مقام معظم رهبری مطالبی را بیان کردم. یکی از آنها این بود که به ایشان عرض کردم دانشگاه هوایی شهید ستاری خانه من است اما اکنون ما یک دانشگاه نیاز داریم که مانند دانشگاه شهید ستاری بتواند در داخل دانشگاه دانشجویان خود را آموزش دهد. با اشاره مقام معظم رهبری دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (س) تاسیس شد. در این دیدار یادآور شدم پنج سال است که از تفکیک دانشگاه هوایی شهید ستاری می‌گذرد و ما پدافندی‌ها توانسته‌ایم پنج رزمایش بزرگ برگزار کنیم. در زمان حیات شهید ستاری «عملیات والفجر8 »انجام شد.از همین رو برنامه‌ریزی کرده‌ایم که برای سال 93 تاکتیک جدید و سرویس جدیدی را ایجاد کنیم که مقام معظم رهبری فرمودند. بروید این کار را روی روی سامانه s200 انجام دهید.

امیر سرتیپ اسماعیلی در بخش دیگر سخنان خود خطاب به دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی یادآور شد: شهید ستاری قبل از پیروزی انقلاب وارد ارتش شد. در آن دوران جذبه‌های کاذبی وجود داشت و عده‌ قلیلی پای کار بودند. شهید ستاری با 13 سال سابقه کار در حالی که 35 ساله بود معاون عملیات پدافند هوایی شد. در آن زمان بالغ بر 20 نفر سرهنگ در آنجا حضور داشتند. همچنین شهید ستاری چند سال بعد با 20 سال سابقه کار فرمانده نیرو هوایی می‌شود و در حالی که سن کمی داشت شایستگی و کفایت خود را به همه نشان داد.

تکمیل می‌شود...

کد N40040

وبگردی