آفتاب

نماینده مردم شرق هرمزگان: اتمام پروژه بیمارستان، مهمترین خواسته مردم رودان است

نماینده مردم شرق هرمزگان: اتمام پروژه بیمارستان، مهمترین خواسته مردم رودان است

نماینده مردم شرق هرمزگان در خانه ملت، اعضای شورای شهر رودان و مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان در خصوص بیمارستان 64 تختخوابه این شهر تشکیل جلسه دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس از رودان، سید عبدالکریم هاشمی، نماینده مردم شهرستان‌های رودان، میناب، جاسک، سیریک و بشاگرد در این جلسه با بیان اینکه معضلات بهداشتی و درمانی رودان از مهمترین خواسته‌ها و مطالبات شورای شهر رودان از نماینده شرق هرمزگان است، افزود : شهرستان رودان به علت افزایش جمعیت و توسعه روزافزون نیازمند ارتقاء در بخش‌های مختلف است که این امر نیز قابل پیش بینی است، چرا که رشد و توسعه در ارکان مختلف، کمبودها را نمایان می‌کند و باید تلاش کنیم با تعامل‌ بین بخشی این مشکلات و کمبودها را رفع کنیم.

هاشمی همچنین حذف خدمات بیمارستان فعلی در صورت راه اندازی بیمارستان جدید را با توجه به افزایش جمعیت و مطالبات روز افزون مردمی غیرمنطقی تلقی کرد و گفت: باید تلاش کرد فضای بیمارستان فعلی را برای خدمات رسانی به شهروندان حفظ و بیمارستان جدید نیز با پیگیری‌های مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مجوز لازم برای تأمین نیروی انسانی و تجهیزات بیمارستان ۹۶ تختخوابی اخذ شود.

وی افزود: اگر فضای قبلی حذف و تجهیزات بیمارستان فعلی به بیمارستان جدید منتقل شود، بار دیگر معضلات بهداشتی و درمانی دامنگیر شهروندان رودانی خواهد شد و نه تنها مشکلات مردم حل نمی‌شود، بلکه ممکن این معضلات و مشکلات خود را به صورت جدی‌تر نشان دهند.

نماینده مردم حوزه شرق هرمزگان بر پیگیری این مطالبه شهروندان از طریق مراجع استانی و کشوری قول همکاری داد و همچنین گفت: تلاش می کنیم که قول جذب نیرو برای بیمارستان فعلی و بیمارستان جدید رودان را از وزیر بگیریم و یکی از معاونان وزیر بهداشت را هم برای بازدید از بیمارستان رودان به استان بیاوریم.

سید محمدرضا سجادی رییس شورای اسلامی شهر رودان نیز در این جلسه با برشمردن برخی مشکلات حوزه بهداشت و درمان در این شهر و تأکید بر تسریع در ساماندهی بیمارستان 64 تختوابی رودان گفت: با توجه به قرار گرفتن رودان در شاهراه ترانزیتی شرق کشور و مراجعه متعدد بیماران از شهرستان‌های جنوبی استان کرمان و نیاز فراوان مردم شهرستان می‌طلبد که هر چه سریع‌تر بیمارستان رودان تجهیز تا بخشی از مشکلات مردم مرتفع شود.

غلامعلی خجندی مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان نیز با بیان اینکه بیمارستان جدید رودان با کاهش ۳۲ تختوابی روبرو شده است و در حال حاضر ۶۴ تختخواب مصوب دارد، افزود: با توجه به زیر بنای ۱۱ هزار متری بیمارستان جدید، امکان ارتقاء این بیمارستان به 96 تختواب در آینده وجود دارد و بیمارستان فعلی رودان نیز دارای ۴۰ تختخواب فعال است.

وی با بیان اینکه تا کنون نزدیک به ۹۰ میلیارد ریال برای احداث این بیمارستان هزینه شده است، گفت: تجهیز بیمارستان رودان نیز نیازمند بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی همچنین اضافه کرد: با توجه به خودگردان بودن بیمارستان، خدمات با تعرفه دولتی صورت می‌گیرد اما خریدهای بیمارستان با نرخ آزاد صورت می‌گیرد که این امر سبب افزایش 27 درصدی هزینه‌ها در مقابل درآمد شده است که اداره بیمارستان را با مشکلات فراوان روبرو کرده است.

خجندی عدم پرداخت معوقات ۱۴ ماهه پزشکان شاغل در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) را از دیگر معضلات خدمات رسانی به شهروندان عنوان کرد و گفت: عدم پرداخت به موقع حقوق پزشکان سبب شده است انگیزه لازم برای فعالیت پزشکان متخصص در این شهرستان وجود نداشته باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان با بیان اینکه هم اکنون ۱۳ مرکز بهداشتی درمانی در حال خدمات‌رسانی به شهروندان هستند، افزود‌: واحد بهداشت محیط رودان در سال ۹۱ توانست رتبه نخست استان را کسب کند.

خجندی در خصوص تعیین تکلیف بیمارستان فعلی پس از آغاز فعالیت بیمارستان جدید، گفت: در صورت راه اندازی بیمارستان جدید، برخی مراکز بهداشتی استیجاری به محل بیمارستان فعلی نقل مکان خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N39579

وبگردی