آفتاب

اقدامات تروریستی در پایتخت پاکستان خنثی شد

اقدامات تروریستی در پایتخت پاکستان خنثی شد

اسلام آباد - ایرنا - مقامهای پلیس پاکستان شنبه گزارش دادند: نیروهای امنیتی در اسلام آباد پایتخت این کشور با بازداشت دو مظنون به اقدامات خرابکارانه و کشف مقادیر زیادی مواد منفجره، توطئه مهاجمان برای انجام اقدام تروریستی را خنثی کردند.

مقامهای پلیس اسلام آباد در گفت وگو با خبرنگاران گفتند: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی این شهر پس از دریافت گزارشهایی از تردد افراد مشکوک، دو تن از مظنونان به اقدامات تروریستی را در منطقه ˈسهالاˈ در شمال اسلام آباد بازداشت کردند.

این مقامها افزودند: طی این عملیات، نیروهای امنیتی موفق به کشف مقدار قابل توجهی مواد منفجره، دهها نارنجک جنگی و چندین قبضه سلاح از این تروریستها شدند.

رسانه های پاکستان به نقل از منابع پلیس افزودند: تروریست ها برای اقدامات خرابکارانه مجهز و آماده شده بودند و قرار بود عملیاتی در مناطق حساس شهر اسلام آباد را طی روزهای آینده انجام بدهند.

مقامهای پلیس اسلام آباد هویت افراد بازداشت شده را اعلام نکردند و گفته می شود این افراد برای بازجویی توسط نیروهای اطلاعاتی به اماکن امنیتی منتقل شدند.

در روز 31 اوت 2013 (9 شهریور 1392) نیز نیروهای پلیس اسلام آباد 125 کیلوگرم مواد منفجره جاسازی شده در یک دستگاه خودرو را در منطقه باراکو در حومه این شهر کشف و توطئه تروریست ها برای اقدامات خرابکارانه را خنثی کردند.

نیروهای امنیتی پاکستان امروز نیز گروهی از عناصر تروریستی را که در انفجارهای شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور دست داشتند، شناسایی و بازداشت کردند.

مقامهای پلیس شهر کویته گفتند: افراد بازداشت شده پس از جاسازی بمب در موتور سیکلت ها، اقدام به انفجار آن علیه شهروندان و نیروهای امنیتی می کردند.

آساق ** 1095**1577
کد N39501

وبگردی