آفتاب

کرباسچی: هیچ حزبی نباید خود را حق مطلق بداند

کرباسچی: هیچ حزبی نباید خود را حق مطلق بداند

تهران - ایرنا - دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی گفت: زمینه ضروری برای ایجاد تفاهم بین احزاب این است که هیچ حزبی خود را حق مطلق نداند.

«غلامحسین کرباسچی» روز شنبه در نشست هم اندیشی احزاب با وزیر کشور که در سالن پیامبر اعظم این وزارتخانه برگزار شد، با یادآوری اینکه در 11 آیه از قرآن کریم کلمه احزاب و در هشت مورد کلمه حزب ذکر شده است، گفت: قرآن احزابی که گمراه بوده و یا به سمت گمراهی می رفتند را مورد نقد قرار داده است.

وی افزود: البته در همین قرآن کریم عنوان «حزب الله» هم به میان آمده است که منظور از آن پیروی از پیامبر، معصومین و کسانی است که به طور مستقیم از خداوند ماموریت دارند که راه آنان راه روشن است و لذا احزاب دیگر نمی توانند جز در این مسیر ادعای حق و عدالت داشته باشند.

کرباسچی ادامه داد: در زمان غیبت که از حضور معصوم محروم هستیم مانند بقیه مسایل شرعی که به اجتهاد گذاشته می شود، احزاب زمینه ای برای فعالیت در مسایل سیاسی و اجتماعی جامعه هستند.

وی تاکید کرد: زمینه تفاهم در احزاب این است که هیچ یک از احزاب خود را حق مطلق ندادند و از این رو وزارت کشور به عنوان کلیدی ترین وزارتخانه در حوزه امنیت و سیاست باید به وظایف خود در این خصوص عمل کند.

کرباسچی با بیان اینکه در وزارت کشور در حوزه امنیت باز است، افزود: در حوزه سیاست نیز وظیفه وزارت کشور برگزاری انتخابات آن هم به عنوان مجری آن است.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: وزارت کشور باید برای اصلاح امر انتخابات نظام جمهوری اسلامی به حزبی کردن فعالیت های سیاسی همت گمارد تا از دخالت کانون های قدرت غیرمتشکل جلوگیری کند که در این صورت بزرگترین خدمات را به جمهوری اسلامی کرده است و قطعا آن را پایدار می کند.

این فعال سیاسی همچنین تاکید کرد: اگر بالاترین شخصیت های کشور در احزاب حضور نداشته باشند و از اینکه حزب شان شکست بخورد یا پیروز شود، نترسند، احزاب واقعی در کشور شکل نمی گیرد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی افزود: حضور نداشتن شخصیت های سیاسی در احزاب نیازمند بازنگری در مقوله شکست و پیروزی احزاب در کشور دارد.

سیام**2025**1535
کد N39386

وبگردی