آفتاب
پس از 50 سال،

خرید و فروش خودرو در کوبا آزاد شد

خرید و فروش خودرو در کوبا آزاد شد

دولت کوبا در ادامه اصلاحات و ارائه آزادی‌های بیشتر به مردم، قانون جدید اجازه فروش خودروهای صفر و کارکرده را برای اولین بار پس از 50 سال صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، رائول کاسترو، رهبر کوبا اخیرا قانون 1962 را که به موجب آن فروش خودروها را محدود می‌کرد، تغییر داد و طی حکمی جدید، از این پس شهروندان این کشور آمریکای جنوبی می‌توانند به فروش موتورسیکلت، ون و مینی‌بوس بپردازند.

روزنامه دولتی "گزت" نوشت: این اقدام می‌تواند باعث تحول و توسعه حمل و نقل عمومی شود که یک اولویت به نفع مردم است. همچنین عایدات بر درآمدهای اضافی شامل مالیات کسب شده از فروش خودروها نیز برای تامین مالی این مساله صرف خواهد شد. اگر چه، قیمت‌های نجومی خودروها احتمالا باعث می‌شود تا شهروندان متوسط کوبایی نتوانند پس از فروش، خودرو بخرند.

دولت کوبا که ورود خودرو به کشور را تحت کنترل دارد، 20 درصد مبلغ اضافی برای خودروی جدید اعمال می‌کند و نمایندگی‌ها و عاملان فروش خودرو نیز هشت درصد دیگر به مبلغ خودرو می‌افزایند.

خودروهای کارکرده نیز به ده‌ها هزار دلار فروخته می‌شوند و این اقدام برای کوبایی‌ها که ماهانه کمتر از 20 دلار دریافتی دارند، مشکل آفرین خواهد بود.

کوبا قدیمی‌ترین یگان خودروهای جهان را دارد و اکثر این خودروها به سال 1950 میلادی باز می‌گردد.

انتهای پیام

کد N39087

وبگردی