آفتاب

نجفقلی حبیبی: کشور وزارت مدارک خانه احزاب را به این تشکیل برگرداند

نجفقلی حبیبی: کشور وزارت مدارک خانه احزاب را به این تشکیل برگرداند

دبیرکل انجمن مدرسین دانشگاه‌ها گفت: وزارت کشور مدارک دوره قبل خانه احزاب را در اختیار این تشکل قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نجفقلی حبیبی در نشست وزیر کشور با نمایندگان و دبیران کل احزاب و گروه‌های سیاسی که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: بعد از این همه سال تجربه باید به این نقطه برسیم که چهار تا پنج حزب قوی و سراسری تاسیس کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: وزارت کشور تمام مدارک خانه احزاب را در دوره قبل در اختیار گرفته است و امکان برگزاری انتخابات از خانه احزاب سلب شده و هم‌اکنون فرصت خوبی است که مدارک خانه احزاب تحویل داده شود تا ان‌شاءالله هر چه سریعتر خانه احزاب به عنوان یک خانه صنفی مورد توجه قرار بگیرد.

دبیرکل انجمن مدرسین دانشگاه‌ها در ادامه به بیان برخی از موانع فعالیت احزاب در کشور پرداخت و اظهار کرد: عده‌ای به قانون تن در نمی‌دهند و اگرچه جریان‌هایی فریاد می‌زنند که ما حزب نداریم ولی مشاهده می‌کنیم که در انتخابات احزابی بدون شناسنامه به عرصه می‌آیند و کسی هم از آنها نمی‌پرسد شما از کجا آمده‌اید بنابراین لازم است که کمیسیون ماده 10 احزاب در این باره تدابیر لازم را بیندیشد.

حبیبی گفت: برگزاری تجمع‌ها از جمله حقوق شهروندی است و در این باره باید دسته‌بندی‌های لازم از سوی وزارت کشور انجام شود. همچنین وقتی حزبی می‌خواهد کنگره برگزار کند نباید با ترس و لرز مواجه شود.

دبیرکل انجمن مدرسین دانشگاه‌ها همچنین با بیان این‌که کارهای مربوط به خانه احزاب را مسئولین خود این خانه باید انجام دهند، گفت: این پیشنهاد را دارم که چند نفر از خانه احزاب به کمیسیون ماده 10 معرفی شوند و پیگیر مباحث مربوط به خانه احزاب باشند.

انتهای پیام

کد N39081

وبگردی