آفتاب

حمید قزوینی: وزارت کشور برای فعال شدن خانه احزاب اقدام کند

حمید قزوینی: وزارت کشور برای فعال شدن خانه احزاب اقدام کند

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام گفت: وزارت کشور باید در راستای فعال شدن خانه احزاب و پیگیری حقوق فعالان سیاسی اقدام کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ حمید قزوینی در نشست احزاب با وزیر کشور گفت: ضروری می‌دانم که در اینجا یاد مرحوم آقای عسگراولادی را گرامی بدارم گرچه ایشان در طیف اصولگرایان بودند ولی به عنوان یک اصلاح‌طلب، از سیره ایشان در فعالیت‌های حزبی درس‌هایی آموخته‌ایم و ضروری می‌دانم که از ایشان تجلیل کنم.

وی با اشاره به خاطره‌ای از مرحوم عسگراولادی اظهار کرد: یادم هست که اختلافی در خانه احزاب ایجاد شده بود و دوستان اصولگرا آقای عسگراولادی را به عنوان حکم انتخاب کرده بودند و دوستان ما در جریان اصلاح‌طلب آقای بهزاد نبوی را به عنوان حکم انتخاب کرده بودند و این دو در کمال اعتدال و صبوری با یکدیگر تعامل داشتند و مساله را حل کردند. مرحوم عسگراولادی به شدت از عملکرد دولت قبل در ارتباط با احزاب انتقاد می‌کرد و می‌گفت که رفتاری که دولت در مورد احزاب در پیش گرفته، رفتار خوبی نیست.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز مشاهده کردم که وزیر کشور و دیگر معاونان ایشان مطالبی که در این جلسه مطرح می‌شود، یادداشت می‌کنند و به آن توجه دارند. از این موضوع خوشحال هستم و ما در واقع چیزهایی را می‌بینیم که در طول هشت سال گذشته فراموش شده بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین با اشاره به عملکرد وزارت ارشاد در راستای بازگشایی خانه سینما و دفاع از حقوق هنرمندان گفت: وزارت کشور نیز باید در ارتباط با خانه احزاب و پیگیری حقوق فعالان سیاسی، این‌گونه رفتار کند و باید در دوستانمان در وزارت کشور آن احساس مسئولیتی که لازم است مجدداً ایجاد شود.

انتهای پیام

کد N39038

وبگردی