آفتاب

کرباسچی: هیچ حزبی نباید خود را مطلق بداند

کرباسچی: هیچ حزبی نباید خود را مطلق بداند

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی اظهار کرد: تنها شخصی که در مقام ریاست مجلس، با جرأت حزب تشکیل داد، جناب آقای کروبی بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، غلامحسین کرباسچی در نشست وزیر کشور با نمایندگان و دبیران کل احزاب و گروه‌های سیاسی که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به توجه قرآن به احزاب، گفت: در زمان معصوم و پیغمبر راه روشن است؛ بنابراین اگر اختلافی پیش بیاید احزاب می‌توانند در مسیر حق و عدالت باشند و یک حزب باید تابع معصوم و ولایت باشد اما در زمان غیبت که ما از حضور معصوم، محروم هستیم، مثل دیگر مسائل شرعی که باید به اجتهاد رجوع شود، احزاب می‌توانند زمینه‌ای برای این باشند که مردم از آنها اجتهاد کنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "ما در هیچ حزبی نباید خود را حق مطلق بدانیم"، تصریح کرد: زمینه تفاهم اساساً این است که ما خود را در هیچ‌یک از احزابی که هستیم، حق مطلق ندانیم.

وی همچنین گفت: ماموریت اصلی وزارت کشور، بحث سیاسی و امنیتی است که در این راستا در موضوع امنیت، دستِ بازی دارد اما در بحث سیاسی، امر انتخابات مدنظر است.

کرباسچی اضافه کرد: در دولت مرحوم مصدق اعلام شد که دو هدف اصلی وجود دارد؛ یکی نفت و دیگری اصلاح قانون انتخابات، به این دلیل که دربار در این مسیر شرکت نداشته باشد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی همچنین از اینکه در مباحث سیاسی کار مطالعاتی نمی‌شود ابراز تاسف کرد و گفت: باید زمینه‌ای فراهم آورد تا مبانی ایدئولوژیک بررسی شود.

وی در ادامه، حضور شخصیت‌های سیاسی و مورد توجه قرار دادن احزاب از سوی آنها را یک ضرورت خواند و اظهار کرد: تنها شخصی که در مقام ریاست مجلس سینه سپر کرد و با جرأت، حزب تشکیل داد، جناب آقای کروبی بود و اصلاً بحث عدم حضور شخصیت‌ها که در شکست یا پیروزی‌ها بحث مورد توجهی است، نیاز به بازنگری دارد.

انتهای پیام

کد N39002

وبگردی