آفتاب

مناقشه کانال پاناما رئیس جمهور را راهی اسپانیا و ایتالیا می‌کند

مناقشه کانال پاناما رئیس جمهور را راهی اسپانیا و ایتالیا می‌کند

رئیس‌جمهوری پاناما هشدار داد با سفر به اروپا کنسرسیوم مسئول توسعه کانال پاناما را مجبور خواهد کرد از تهدیدهای خود مبی بر متوقف ساختن این پروژه به بهانه افزایش هزینه‌ها دست بردارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک گروه عمران اسپانیایی تهدید کرده که پروژه گسترده خود برای توسعه کانال پاناما را در صورتی که مقامات این کشور هزینه‌های اضافی را پرداخت نکنند، در عرض سه هفته متوقف کند.

ریکاردو مارتینلی، رئیس‌جمهوری پاناما، اعلام کرد که انتظار دارد کنسرسیوم اسپانیایی "گروپو یوتیدوک پور ال کانال" بدون هیچگونه تاخیری پروژه توسعه کانال پاناما را تکمیل کند زیرا اضافه هزینه‌هایی که بالغ بر 1.6 میلیارد دلار اعلام شده غیرمسئولانه است.

مارتینلی اعلام کرد: من به اسپانیا و ایتالیا خواهم رفت تا از دولت‌های این کشورها بخواهم مسئولیت اخلاقی آنچه که رخ داده را قبول کنند زیرا این امکان‌پذیر نیست که یک شرکت چنین هزینه‌های اضافی هنگفتی را بر فعالیت‌های ساخت و ساز تحمیل کند.

مارتینلی تاریخی را برای سفرش تعیین نکرد.

خورخه کوییجانو، مدیر کانال پاناما گفت که این کانال همچنان فعالیت‌های عادی خود را ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: اکنون آنچه که برای جامعه بین‌المللی اهمیت دارد این است که کانال پاناما به فعالیت موثر خود ادامه دهد.

رهبر کنسرسیوم توسعه کانال پاناما در نامه‌ای به مقامات پاناما یک مهلت 21 روزه منتهی به 30 دسامبر تعیین کرده بود که اگر هزینه‌های اضافی پروژه پرداخت نشود پروژه را متوقف کند.

انتهای پیام

کد N38954

وبگردی