آفتاب

واکنش سئول و پکن به پیام آشتی جویانه رهبر کره شمالی/ رایزنی آمریکا با کره‌ جنوبی درباره افزایش تنش‌ ها در شمال شرق آسیا

واکنش سئول و پکن به پیام آشتی جویانه رهبر کره شمالی/ رایزنی آمریکا با کره‌ جنوبی درباره افزایش تنش‌ ها در شمال شرق آسیا

واکنش سئول و پکن به پیام آشتی جویانه رهبر کره شمالی و مذاکرات وزرای خارجه آمریکا و کره‌ جنوبی درباره افزایش تنش‌ ها در شمال شرق آسیا از جمله خبرهای مرتبط با شبه جزیره کره به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، "کانگ جی یونگ" مدیر کمیته اتحاد مجدد صلح‌ آمیز دو کره در مقاله ای در روزنامه رودونگ سینمون از تصمیم پیونگ‌ یانگ برای بهبود روابط دو کره و اتحاد مجدد کره شمالی و جنوبی از طریق همکاری نزدیک با سئول خبر داد.

این اظهارات تنها چند روز پس از آن مطرح شد که کیم جونگ اون رهبر کره‌ شمالی با وجود آنکه در ژوئن 2013 مذاکرات بین دو کره را لغو کرد، بر گسترش روابط دو کره تاکید کرد.

در همین حال یونهاپ در خبر دیگری به اظهارات پارک گئون های رئیس جمهوری کره جنوبی درباره اهمیت صلح و ثبات در شبه جزیره کره و اتحاد صلح آمیز بین دو کره در نشست سال نو میلادی با مقامات ارشد کشورش پرداخت.

این رسانه چاپ کره جنوبی از مذاکرات جان کری و "یون بیونگ سه" وزیران خارجه آمریکا و کره‌ جنوبی درباره افزایش تنش‌ ها در شمال شرق آسیا و جنجال ها بر سر بازدید نخست‌ وزیر ژاپن از معبد یاسوکونی در روز سه شنبه در واشنگتن خبر داد.

جان کری و یون بیونگ سه همچنین درباره روابط آمریکا با کره‌جنوبی و روشهای خلع سلاح هسته‌ ای کره‌ شمالی گفتگو می کنند.

با وجود آنکه وزارت وحدت کره جنوبی درباره صداقت رهبر کره شمالی برای بهبود روابط با سئول ابراز تردید کرده است، چین از این پیام به عنوان تلاش پیونگ یانگ برای بهبود روابط با همسایه اش یاد کرد و از جامعه بین الملل خواست تا از این فرصت استفاده و گفتگوهای مسالمت آمیز را درباره تحولات شبه جزیره کره آغاز کنند.

کد N38942

وبگردی