آفتاب

پورازغدی: با وقف شکاف شخصیتی را در خود از بین ببریم

پورازغدی: با وقف شکاف شخصیتی را در خود از بین ببریم

یک استاد دانشگاه گفت: از ثروتی که داریم، سایرین هم باید استفاده کنند، کسانی که اهل انفاق هستند شکاف شخصیتی را در خود از بین می‌برند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رحیم پورازغدی اظهار کرد: ما در وقف باید از آن چیزی که برایمان ارزشمند و مفید است بگذریم. با توجه به آیات قرآن وقف از طرف زنان هم می‌تواند صورت بگیرد و در این راستا زن و مرد با همدیگر هیچ تفاوتی ندارند.

وی ادامه داد: زنان در دین ما از ارزش و اهمیت زیادی برخوردارند و اسلام برای حریم‌های اخلاقی و اقتصادی زنان دستورات زیادی داده است و اینگونه وقف‌ها که از طرف بانوان جامعه ما صورت می‌گیرد ارزش زیادی دارد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: امام کاظم(ع) فرمودند تمام جهان وقف است و پیامبران، بشر را از این توهم که فکر می‌کردند مالک زمین هستند خارج کرد، پس باید این وقف که زمین است طبق آنچه که خالق می‌خواهد مدیریت ‌شود.

پورازغدی اظهار کرد: خداوند دستور داده که وقف همگانی است و یکی از خصوصیاتی که واقف اجرا می‌کند توزیع رزق الهی در جهان است و به نوعی در این توزیع رزق الهی مشارکت می‌کند. وقف یعنی عمومی‌سازی و اینکه هرچه را که داریم فقط خود مصرف نکنیم.

وی تصریح کرد: از ثروتی که داریم، سایرین هم باید استفاده کنند، کسانی که اهل انفاق هستند شکاف شخصیتی را در خود از بین می‌برند. این مهم است که چرا کسانی که دارند، انفاق نمی‌کنند این نشأت گرفته از نگاه‌های مردم است و با ترویج فرهنگ وقف باید این نگاه را از بین ببریم.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: در فرهنگ وقف نباید نگاه سکولاریستی داشته باشیم. پیامبر(ص) به بشر ابلاغ کرد که هرچه را در راه رشد اخلاقی، معنوی، اجتماعی، تربیت جامعه و حل مشکلات مردم وقف کنیم یعنی واقف هستیم. وقف باید الهی و عبادی باشد و امروز روزی است که باید در فرهنگ وقف همگی مشارکت کنیم.

انتهای پیام

کد N38881

وبگردی