آفتاب

کواکبیان: احزاب و تشکل های سیاسی باید نهادینه شوند

کواکبیان: احزاب و تشکل های سیاسی باید نهادینه شوند

تهران - ایرنا - دبیرکل حزب مردمسالاری تاکید کرد: وجوب عقلی، شرعی، سیاسی، ملی و انقلابی ایجاب می کند که احزاب و تشکل های سیاسی در کشور نهادینه شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «مصطفی کواکبیان» طی سخنانی در نشست هم اندیشی دولت تدبیر و امید با احزاب با بیان این مطلب افزود: این که دولت می گوید توسعه سیاسی در کشور داریم را قبول ندارم و در بحث حقوق شهروندی نیز حتما باید احزاب حضور داشته باشند.

وی با یادآوری اظهارات رییس جمهوری مبنی بر این که «متاسفانه حزب فعال در کشور نداریم» اظهارداشت: درباره این که چرا احزاب در کشور فعال نیستند همه ما مقصریم.

دبیرکل حزب مردمسالاری در واکنش به اظهارات «مجتبی شاکری» مبنی بر این که نمی توانیم نظام حزبی در کشور داشته باشیم تاکید کرد: 60 درصد از مشکلات احزاب در کشور به دولت های ما برمی گردد.

کواکبیان خاطرنشان کرد: اگر قرار است خانه احزاب در کشور داشته باشیم یا همان شورای مرکزی قبلی باید به فعالیت خود ادامه دهد یا این که باید اعضای شورای مرکزی در جلسه امروز انتخاب شوند.

وی با بیان این که یارانه احزاب باید احیا شود، افزود: ای کاش آقای باهنر از جلسه امروز نمی رفت زیرا حضور نماینده ای از قوه مقننه در این خصوص لازم بود؛ لذا فکر می کنم که می توان حداقل 10 میلیارد تومان برای یارانه احزاب پیش بینی کرد.

وی همچنین از این که هنوز مرز بین جرم سیاسی وجرم امنیتی در کشور مشخص نیست، انتقاد کرد.

کواکبیان اضافه کرد: از میان هشت نامزد انتخابات اخیر ریاست جمهوری هیچ یک دبیرکل حزب و نامزد حزبی نبودند و خود نیز می گفتند که ما مستقل بوده و وابسته به هیچ حزبی نیستیم.

نخستین نشست هم اندیشی دولت تدبیر و امید با احزاب از صبح امروز (شنبه) در سالن پیامبراعظم (ص) و با حضور وزیر کشور و نمایندگان 50 حزب و تشکل سیاسی در حال برگزاری است.

سیام(3)**9129**9132
کد N38871

وبگردی