آفتاب

منتجب نیا: نباید از تکثر احزاب نگران باشیم

منتجب نیا: نباید از تکثر احزاب نگران باشیم

تهران - ایرنا - قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: از تکثر حزبی نگران نباشیم زیرا جامعه از تکثر و تعدد صداها آسیب نمی بیند و از صداهای مخرب و آنان که قواعد بازی سیاسی را نمی دانند، ضربه می خورد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،ˈحجت الاسلام رسول منتجب نیاˈ روز شنبه در نشست هم اندیشی احزاب با وزیر کشور، گفت: فرهنگ حزبی باید در جامعه نهادینه شود و به آن اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر می بینیم در ایام انتخابات روی شایستگان کمتر تکیه می شود یا پس از آن شایسته سالاری مورد اهتمام قرار نمی گیرد و یا فضای امنیتی به جای فضای سیاسی حاکم می شود و تحمل جامعه نسبت به نظرهای متفاوت پایین است، همه به این دلیل است که برخی مسوولان نسبت به وظیفه خود در مورد تحزب و فرهنگ سازی آن در جامعه عمل نکرده اند.

منتجب نیا اضافه کرد: برخی از احزاب نتوانسته اند با عملکرد مثبت خود به نهادینه شدن تحزب کمک کنند که باید مسوولان احزاب برای حل این موضوع تلاش کنند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی یادآور شد: در یک دولت با فرهنگ و اصل تحزب مقابله می شد و در دولتی که اکنون هدفش تحقق مردم سالاری و توجه به مردم است، انتظار داریم که چکیده اراده سیاسی مردم مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی ادامه داد: از وزیر کشور و مسوولان ذیربط می خواهیم که برنامه لازم را برای احزاب داشته باشند و در جامعه فرهنگ سازی برای تبیین احزاب صورت گرفته و این مهم مورد توجه قرار گیرد که حزب ارزش است و ضد ارزش به حساب نمی آید.

این فعال سیاسی اضافه کرد: این موضوع باید نهادینه شود که حزب جزو نهادهای انقلاب است و بیگانه از آن به شمار نمی رود.

منتجب نیا پیشنهاد کرد که وزارت کشور بعد از تاسیس احزاب کارگاه های آموزشی را برای کارکردهای احزاب برگزار کرده و همچنین با کمک رسانه ها به فرهنگ سازی تحزب در جامعه بپردازد.

وی تاکید کرد: احزاب بهترین حلقه وصل بین حکومت و مردم هستند و اگر تقویت شوند، مردم تقویت شده اند که اینگونه به دولت و سایر دستگاه های اجرای کمک موثر صورت می گیرد.

این فعال سیاسی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه امیدواریم همانند سیاست خارجی عرصه سیاست داخلی و توجه به احزاب هم تقویت شود، ابزار امیدواری کرد که با این تقویت پذیری برخی بی تحملی ها و بی صبری ها جای خود را به برخورد کرامت آمیز دهد و مردم بتوانند در کنار هم با اندیشه های مختلف جمع شوند.

منتجب نیا با اشاره به اینکه در گذشته به برخی احزاب بی مهری شده است، گفت: تقاضا داریم تعین تکلیف صورت گیرد. متاسفانه نسبت به حزبی که بیش از دو میلیون درخواست عضویت داشت و اسنادش از بین رفته، هیچ کس پاسخگو نیست.

سیام(3)**1429**2021**1535
کد N38869

وبگردی