آفتاب
حبیبی:

تشکیل دولت و مجلس حزبی در این نظام امکان‌پذیر است/ احزاب باید به یک میثاق‌نامه مشترک برسند

تشکیل دولت و مجلس حزبی در این نظام امکان‌پذیر است/ احزاب باید به یک میثاق‌نامه مشترک برسند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه احزاب باید به سمتی بروند که به یک میثاق‌نامه مشترک برسند، گفت: باید در صدر این میثاق‌نامه ولایت فقیه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در اولین گردهمایی احزاب فعال سیاسی در وزارت کشور که صبح امروز با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی در وزارت کشور برگزار شد، گفت: یکی از لوازم مهم تحقق جمهوریت نظام گسترش فرهنگ تحزب است.

وی با بیان اینکه برای تشکیل حزب باید ضابطه های قانونمندی وجود داشته باشد، گفت: امروز 230 حزب از وزارت کشور مجوز فعالیت گرفتند که تنها چند حزب فعالیت سیاسی انجام می دهند.

حبیبی با اشاره به ویژگی های یک حزب فعال افزود: توانمندی ایدئولوژیک، داشتن برنامه برای اداره کشور و توانمندی کادرسازی داخلی سه مشخصه ای است که یک حزب فعال باید در کشور داشته باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به فعالیت گذشته خانه احزاب ادامه داد: در خانه احزاب منشوری به تصویب رسید که برخی از احزاب نه تنها آن را اجرا نکردند بلکه عکس آن منشور عمل کردند.

وی با بیان اینکه ما می توانیم به طرف تشکیل دولت حزبی و مجلس حزبی حرکت کنیم، گفت: داشتن دولت حزبی و مجلس حزبی در همین نظام امکان پذیر است؛ چراکه یک حزب برای ماندن در قدرت سعی می کند مطالبات مردم را برآورده و در قبال آنان نیز پاسخگو باشد. بنابراین عملکرد بهتری از خود نشان خواهند داد.

حبیبی با اشاره به مشترکات میان احزاب گفت: یکسری مشترکات میان احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب وجود دارد و اصولگرا و اصلاح‌طلب به معنای عناد و کینه‌توزی با یکدیگر نیست بلکه ما رقیب یکدیگر هستیم و می توانیم در کنار باورهای مشترک خود با یکدیگر نیز رقابت کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان با بیان اینکه احزاب باید به سطحی برسند که یک میثاق‌نامه امضاء کنند، خاطر نشان کرد: در صدر این میثاق‌نامه باید ولایت فقیه باشد.

کد N38793

وبگردی