آفتاب

سجادی: حضور کم رنگ مردم در احزاب نیاز به آسیب شناسی دارد

سجادی: حضور کم رنگ مردم در احزاب نیاز به آسیب شناسی دارد

تهران-ایرنا - دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان، تکثر و فعالیت احزاب را از ویژگی های نظام مردم سالار دانست و گفت: حضور کم رنگ مردم در احزاب نیازمند آسیب شناسی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید کمال سجادی روز شنبه در نخستین نشست هم اندیشی دولت تدبیر و امید با احزاب با بیان این که احزاب در ایران سابقه فعالیت صد ساله دارند، اظهار داشت: این که چرا فعالیت احزاب همچنان در کشور نهادینه نشده و حضور مردم در آنها پررنگ نیست نیاز به آسیب شناسی دارد.

وی با طرح این سوال که نقش احزاب در انتخابات چیست؟، خاطر نشان کرد: در فصل انتخابات احزاب و گروه هایی یک شبه ایجاد می شوند و با ارایه فهرست های مختلف در روند برگزاری انتخابات خلل ایجاد می کنند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: دولت ها باید بدانند که احزاب رقیب آنها نیستند، بلکه می توانند کمک کار آنها باشند.

سجادی ادامه داد: احزاب در برخی از کشورهای اسلامی مانند مالزی و اندونزی تا 50 میلیون عضو دارند، با توجه به ساختار دینی جمهوری اسلامی ایران باید تعریف جدیدی از جایگاه احزاب در معادلات سیاسی کشور انجام شود تا قانون احزاب تکمیل شود.

وی، فرهنگ سازی در موضوع احزاب را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: احزاب رسانه کافی برای فرهنگ سازی درباره فعالیت های حزبی در اختیار ندارند و در این زمینه نقش رسانه ملی بسیار مهم است.

نخستین نشست هم اندیشی دولت تدبیر و امید با احزاب صبح امروز با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) این وزارتخانه آغاز شد.

در این نشست 50 حزب فعال حضور دارند که شاخص دعوت از آنها برگزاری منظم جلسات شورای مرکزی، برگزاری به موقع کنگره و داشتن ترکیب مشخص بوده است.

سیام(3)**9129**9132**1336
کد N38781

وبگردی