آفتاب

اوباما دو قانون جدید برای کنترل سلاح در آمریکا پیشنهاد داد

اوباما دو قانون جدید برای کنترل سلاح در آمریکا پیشنهاد داد

پس از رخداد چند تیراندازی بزرگ در آمریکا، دولت باراک اوباما برای اطمینان از اینکه اطلاعات بیشتری از بیماران روانی به پایگاه‌های اطلاعاتی بررسی‌های سابقه افراد می‌رسد، دو قانون فدرال جدید درخصوص کنترل اسلحه پیشنهاد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دو قانون در صدر چند اقدام اجرایی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قرار می‌گیرند که پس از حادثه تیراندازی در یک مدرسه در شهر نیوتاون اتخاذ شدند. این حادثه به کشته شدن 26 تن منجر شد.

این قتل عام باعث شد تلاش‌ها برای کنترل بیشتر اسلحه افزایش یابد و چند ایالت آمریکا نیز قوانین مرتبط با سلاح را سختگیرانه‌تر کردند.

اما اقداماتی که اوباما در نظر داشت در این زمینه اتخاذ کند، با عدم موافقت سنا رو به رو شده و به در بسته خوردند.

در همین راستا کاخ سفید اعلام کرد: با بررسی‌های دولت و آژانس‌های فدرال در 9 ماه نخست سال 2013، 2 / 1 میلیون نفر به دلیل مشکلات روانی از خرید یا مالکیت اسلحه محروم شدند.

طبق قوانین جدید که دپارتمان‌های دادگستری، بهداشت و خدمات انسانی آمریکا پیشنهاد داده‌اند، پایگاه اطلاعاتی بررسی سوابق فدرال، می‌تواند به برخی سوابق سلامتی روانی افراد دسترسی پیدا کند.

در همین راستا کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: درست است که بسیاری از آمریکایی‌ها که سابقه بیماری روانی دارند، خشن نیستند، اما در برخی موارد که به طور کافی درمان نمی‌شوند، ممکن است به خلق یک تراژدی بینجامد.

انتهای پیام

کد N38623

وبگردی