آفتاب

تظاهرات صدها فلسطینی‌ در اعتراض به سفر کری به رام‌الله

تظاهرات صدها فلسطینی‌ در اعتراض به سفر کری به رام‌الله

صدها تن از مردم فلسطین در اعتراض به سفر وزیر امور خارجه آمریکا به اراضی اشغالی و رام الله تظاهراتی را برگزار و مخالفت خود با از سرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه را اعلام کردند.

صدها تن از مردم فلسطین در اعتراض به سفر وزیر امور خارجه آمریکا به اراضی اشغالی و رام الله تظاهراتی را برگزار و مخالفت خود با از سرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، صدها تن از فلسطینی‌های ساکن رام‌الله همزمان با دیدار جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مقر تشکیلات تظاهرات اعتراض‌آمیزی را برگزار کردند.

در این تظاهرات که در اعتراض به سفر وزیر امور خارجه آمریکا به اراضی اشغالی برگزار شده بود تظاهرکنندگان اعلام کردند، هدف واقعی کری از ارائه طرح توافق چارچوبی، تمدید زمان مذکرات تا زمانی نامعلوم است.

در این تظاهرات که توسط جبهه دموکراتیک برای آزادسازی فلسطین سازماندهی شده و از میدان " یاسر عرفات" در رام‌الله آغاز و تا مقر تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داشت، تظاهرکنندگان با در داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهایی از رهبران فلسطینی خواستند تا طرح ارائه شده از سوی جان کری را رد کرده و تحت فشارهای آمریکا اقدامی را انجام ندهند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین ضمن تاکید بر پایبندی مردم فلسطین به اصول و ارزش‌ها و در راس آن قدس و حق بازگشت آوارگان فلسطینی به اراضی‌شان اعلام کردند که مردم فلسطین طرح توافق چارچوبی را نخواهند پذیرفت.

جبهه دموکراسی و برخی از دیگر گروه‌ها در سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) نیز اعلام کردند با مذاکرات صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین مخالف بوده و آن را بی‌فایده می‌دانند و خواهان کمک گرفتن از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 و با پایتختی قدس هستند.

در همین راستا، جنبش جهاد اسلامی و دیگر کمیته‌های مقاومت مردمی در فلسطین نسبت به خطرات پذیرش طرح پیشنهادی آمریکا هشدار داده و مردم و گروه‌های فلسطینی را به حفظ اتحاد و پایبندی بر اصول و ارزش‌های مشترک فلسطین دعوت کردند.

محمد الهندی، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی طی سخنانی در این باره اظهار داشت: وزیر امور خارجه آمریکا برای امضای توافقنامه پیشنهادی خود به فلسطینی‌ها اعمال فشار می‌کند و توافقنامه‌ای که حقوق مردم فلسطین را نقض می‌کند و سال‌ها به طول خواهد انجامید همانند توافقنامه‌ اسلو که قرار بود پنج ساله تمام شود اما بیست سال است که ادامه دارد.

وی افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل از مذاکرات صلح به عنوان سرپوشی برای شهرک‌سازی‌ها و یهودی‌سازی مسجدالاقصی و مصادره اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری استفاده می‌کند.

انتهای پیام

کد N38620

وبگردی