آفتاب

شکل گیری اعتراضات در کره جنوبی علیه رییس جمهور

شکل گیری اعتراضات در کره جنوبی علیه رییس جمهور

پکن - ایرنا - یکی از بزرگترین سازمان های مدنی کره جنوبی خواستار برپایی اعتراضات سراسری با هدف استعفای رییس جمهور این کشور شد.

به گزارش ایرنا، کنفدراسیون اتحادیه های تجاری کره که دارای شاخه ها مدنی و نظامی است این درخواست را روز شنبه و درپی حمله به برخی از مراکز خود توسط پلیس مطرح کرد.

به نوشته روزنامه ˈکوریا تایمزˈ، این کنفدراسیون نزدیک به 700 هزار عضو و چند سازمان و اتحادیه در سراسر کره جنوبی است.

همزمان خبرگزاری یونهاپ گزارش کرده که حدود 700 نفر از اعضای این کنفدراسیون بعداز حمله به یکی از مراکز آن در مرکز شهر سئول اجتماع کرده اند.

این سازمان شبه نظامی کره خواستار اعتراضات سراسری شده است.

بیانیه این کنفدراسیون با سخن به میان آوردن از ˈبی کفایتیˈ رییس جمهور کره جنوبی که یک سال ازانتخابش می گذرد، می افزاید: حمله پلیس به این سازمان کاملا غیرقانونی است و اعتراضات تا استعفای خانم ˈپارک گیون هیهˈ از قدرت ادامه خواهد داد.

ظاهرا حمله چند هفته قبل رخ داده و زد و خودروهایی میان پلیس و مسوولان کنفدراسیون رخ داده است.

پلیس می گوید به دلیل اینکه برخی از مسوولان کنفدراسیون در برابر قانون چالش ایجادکرده و در پی تخلفاتی حاضر به حضور در دادستانی نشده اند به این سازمان یورش برده است.

این شرایط در حالیست که پارلمان کره جنوبی دراولین روز سال میلادی 2014 لایحه ای را علیه سازمان اطلاعاتی این کشور که متهم به دخالت در انتخابات ریاست جمهور سال 2012 و به قدرت رساندن خانم پارک هست، تصویب کرد.

گسترش این ماجرا نیز می تواند در اوضاع داخلی چهارمین اقتصاد دنیا تاثیر منفی بگذارد.

آساق ** 275 **
کد N38571

وبگردی