آفتاب

پاسخ به شکایت‌های مردم در وب‌سایت کاخ سفید؛ وعده‌ای که عملی نشد

پاسخ به شکایت‌های مردم در وب‌سایت کاخ سفید؛ وعده‌ای که عملی نشد

در حالی که دولت باراک اوباما بیش از دو سال پیش از راه‌اندازی بخشی در وب‌سایت خود به منظور طرح شکایت‌های مردم از دولت خبر داده بود اما یک بررسی نشان داد، بسیاری از شکوائیه‌های مردم آمریکا که ارزش پاسخ‌دهی داشته‌، نادیده گرفته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در سپتامبر 2011 در مطلبی در وب‌سایت کاخ سفید به مناسبت رونمایی بخشی با عنوان "We the People" در این وب‌سایت گفت: هنگامی که من کاندیدای ریاست جمهوری شدم، وعده دادم دولت را برای شهروندان بازتر و پاسخگوتر کنم. این بخش قرار است یک خط ارتباطی میان آمریکایی‌ها و کاخ سفید برای طرح مسائل و نگرانی‌هایی که بیش از هر چیزی برای آنها اهمیت دارد، ایجاد کند.

"دیوید پلوفه"، مشاور بلندپایه کاخ سفید در آن زمان اعلام کرده بود: بزودی همه می‌توانند در وب‌سایت کاخ سفید اقدام به ایجاد طومار اینترنتی و یا امضای چند طومار کنند تا خواهان اقدام دولت فدرال در خصوص طیفی از مسائل شوند. اگر طوماری امضاهای کافی را به دست آورد، کارکنان کاخ سفید آن را بررسی کرده و اطمینان حاصل خواهند کرد که به دست کارشناسان سیاسی دولت اوباما رسیده و پاسخ رسمی دریافت خواهند کرد.

اما در حالی که 27 ماه از آن زمان می‌گذرد، یک پایگاه اینترنتی فدرال در یک بررسی فاش ساخت بسیاری از این طومارهای ایجاد شده در این بخش که توانسته بودند به شرایط لازم برای دریافت پاسخ دست پیدا کنند، مدت‌هاست از سوی دولت آمریکا بررسی نشده و بی‌جواب مانده‌اند.

این پایگاه اینترنتی اعلام کرد: درحال حاضر 30 طومار در بخش "We the People" وجود دارند که شرایط لازم را برای دریافت پاسخ رسمی کاخ سفید از مدت‌ها قبل و حتی بعضا بالغ بر یک تا دو سال پیش احراز کرده‌اند اما هنوز پاسخی به آنها داده نشده است. به طور متوسط این طومارها به منظور دریافت پاسخ حدود 10 ماه در انتظار مانده‌اند.

انتهای پیام

کد N38495

وبگردی