آفتاب

ایرانپور: ویژه‌خواران تاثیر منفی زیادی روی بخش کشاورزی می‌گذارند

ایرانپور: ویژه‌خواران تاثیر منفی زیادی روی بخش کشاورزی می‌گذارند

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به دستور رییس جمهور در شناسایی و مجازات ویژه‌خواران ضمن مثبت ارزیابی کردن این امر گفت: اینکه دولت در کنار قوه قضاییه با ویژه خواران با مفاسد اقتصادی برخورد کند، نکته‌ای مثبت است.

علی ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنوان کرد: حوزه کشاورزی نیز یکی از بخش‌هایی است که ویژه‌خواران از آن سوء‌استفاده‌های زیادی می‌کنند این سوءاستفاده‌ها از بحث زمین گرفته تا ارز مرجع را در بر می‌گیرد و می‌تواند تاثیر منفی در فضای کشاورزی داشته باشد.

نماینده مردم مبارکه خاطر نشان کرد: حوزه کشاورزی حوزه‌ای بسیط و بزرگ است و جزو بخش‌هایی است که باید با دقت و ظرافت از حقوق مردم و بیت المال در آن دفاع شود.

او اضافه کرد: عرصه‌های منابع طبیعی‌،اختصاص ارز مرجع و مباحث واردات محصولات کشاورزی از موضوعاتی بوده که طی سالهای اخیر مسائلی را به خود اختصاص داده است. بعضی از محصولات مربوط به کشاورزی مثل برنج و چای وجود دارد که واردات آنها را یک سری شرکتهای خاص انجام می‌دهند.

ایرانپور گفت: معتقدم دستگاه‌های نظارتی باید ورود پیدا کنند و همانطور که توسط رییس جمهور و سایر مسوولان تاکید شده موارد مربوط به ویژه‌خواری که تاثیر منفی زیادی روی بخش کشاورزی دارد، برطرف شود.

او توضیح داد: وقتی عرصه برای همه در صادرات و واردات فراهم نباشد یا واگذاری اراضی ملی به افراد خاصی باشد، تاثیر منفی خود را روی کشاورزی خواهد گذاشت.

نماینده مردم مبارکه ابراز امیدواری کرد: دولت باید به صورت جدی وارد عمل شود و با همکاری قوه قضاییه با ویژه‌خواران و مفاسد اقتصادی به مبارزه بپردازند.

انتهای پیام

کد N38426

وبگردی