آفتاب

ارتش کامبوج در حمایت از نخست وزیر وارد میدان شد

ارتش کامبوج در حمایت از نخست وزیر وارد میدان شد

کوالالامپور - ایرنا - ارتش کامبوج در پی اعتراضات چند هفته اخیر مخالفان دولت و اعتصابات کارگری ضمن حمایت از تداوم دوره پنجم نخست وزیری ˈ هون سنˈ از ادامه برگزاری تظاهرات ضد دولتی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع کامبوج روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور متعهد به حمایت از نخست وزیر بوده و از تشدید تظاهرات ضددولتی نگران است.

معترضین کامبوجی با برگزاری بیش از 15 تجمع از مردادماه گذشته تاکنون نسبت به تخلفات انتخاباتی این کشور اعتراض کرده و خواستار استعفای ˈ هون سن ˈ نخست وزیر شده اند.

اختلاف سیاسی بین حزب حاکم و حزب مخالف ˈ سام راینسی ˈ از زمانی تشدید شد که نتیجه انتخابات مرداد ماه نشان داد حزب حاکم اکثریت آرا را با 68 کرسی در برابر 55 کرسی مخالفان به دست آورده است.

هون سن نیز که اکنون 28 سال است حاکم کامبوج است اعلام کرده است کناره گیری نمی کند و انتخابات را مجددا برگزار نخواهد کرد.

کامبوج از هفته گذشته تاکنون شاهد اعتراضات کارگری نسبت به دستمزدهای پایین است و در درگیری روز گذشته بین پلیس و کارگران معترض حداقل سه تن کشته و ده ها تن زخمی شدند.

وزارت دفاع کامبوج روز شنبه بدنبال این اعتراضات تاکید کرد ˈدولت کنونی مشروع بوده و حزب حاکم هون سن اکثریت مطلق آرا را در انتخابات ژوئیه به دست آورده استˈ.

سام رینسی رییس حزب مخالف دولت کامبوج از 15 دسامبر (24 آذر) دور جدیدی از راهپیمایی ها و اعتراضات روزانه را بر علیه دولت سازماندهی کرد و از مخالفان دولت خواست در این تجمعات حضور گسترده داشته باشند.

آساق**د.م**1611
کد N38147

وبگردی