آفتاب
تحولات لبنان/

واکنش سفیر سعودی به انفجار ضاحیه بیروت/ هشدار درباره افزایش اقدامات تروریستی در لبنان

واکنش سفیر سعودی به انفجار ضاحیه بیروت/ هشدار درباره افزایش اقدامات تروریستی در لبنان

سفیر عربستان سعودی به انفجار تروریستی در منطقه ضاحیه بیروت که پنج کشته و دهها زخمی بر جا گذاشت واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه لبنانی النشره، "علی عواض العسیری" سفیر عربستان سعودی در بیروت با صدور بیانیه ای انفجار در منطقه ضاحیه بیروت را اقدامی جنایتکارانه دانست و آن را محکوم کرد.

وی در ادامه این بیانیه بهترین راه برای مواجهه با اقدامات تروریستی در لبنان را توافق ملی میان جریانهای لبنانی دانست و ابراز امیدواری کرد برخی رسانه ها با اقدامات خود در راستای ثبات لبنان گام بردارند.

اظهارات وی در حالی مطرح شده که عربستان سعودی نقش ویژه ای در حمایت از گروههای تروریستی در سوریه و لبنان ایفا کرده و می کند.

دیگر تحولات لبنان به شرح زیر است:

- یک عضو ارشد جریان سلفی اردن در اظهاراتی اعلام کرد: گروههای داعش و جبهه النصره در نظر دارند در روزهای آتی حضور خود را در لبنان علنی کرده واقدامات تروریستی در این کشور را افزایش دهند.

- وزیر خارجه مصر با محکومیت انفجار تروریستی ضاحیه بیروت، از ملت لبنان خواست با اتحاد و همبستگی میان خود فرصت ایجاد بی ثباتی و ناامنی در این کشور را ندهند.

- سفیر روسیه در بیروت با هشدار درباره افزایش اقدامات تروریستی در لبنان، تاکید کرد: تروریسم تهدید کننده امنیت جهانی است اما من اعتقاد دارم که در نهایت این گونه اقدامات شکست خواهد خورد.

کد N37661

وبگردی