آفتاب

دومین هیات ایتالیایی در تهران - مذاکرات برای همکاری های بیشتر

دومین هیات ایتالیایی در تهران - مذاکرات برای همکاری های بیشتر

رم - ایرنا - «پیر فردیناندو کازینی» رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا در راس یک هیات پارلمانی جهت دیدار رسمی با مقامات جمهوری اسلامی ایران عازم تهران شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، هیات پارلمانی ایتالیا به دعوت علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش با پرواز ˈایران ایرˈ، شهر میلان در شمال این کشور را به مقصد تهران ترک کرد.

دیدارهای رسمی هیات ایتالیایی با مسئولان عالیرتبه کشورمان در خصوص راه های توسعه و تعمیق روابط دوجانبه و همچنین تشریک مساعی در مورد مسائل منطقه ای از روز شنبه (فردا) آغاز می شود.

هیات پارلمانی ایتالیا در این سفر علاوه بر دیدار با مسئولان جمهوری اسلامی ایران، از مراکز دیدنی و گردشگری کشورمان و همچنین پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران بازدید خواهند داشت.

جهانبخش مظفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، با اشاره به رویکرد سازنده مقامات ایتالیایی در دوره جدید روابط دوجانبه و تاکید بر اهمیت ویژه سفر هیات مزبور، ابراز امیدواری کرد که این دیدار بتواند سرآغازی برای احیای مناسبات پارلمانی دو کشور باشد.

وی گفت: امید است که سفر هیات پارلمانی ایتالیا به تهران، توسعه همه جانبه روابط میان ایران و ایتالیا را تسریع بخشد.

کازینی پیشتر به دنبال توافق هسته ای در ژنو گفته بود که توافق ژنو میان گروه1+5 و ایران پنجره ای از فرصت ها برای صلح و تنش زدایی بین المللی باز کرده است. بنابراین اگر به دنبال یک راه حل جهانی از افغانستان تا لبنان و از سوریه تا فلسطین هستیم، نمی توانیم و نباید از قدرت ایران چشم پوشی کنیم.

پیش از این، خانم اما بونینو وزیر خارجه ایتالیا به عنوان اولین وزیر خارجه یک کشور اروپایی که پس از 10 سال به تهران سفر کرد، در دیدار با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی و همتای خود، خواستار تدوین نقشه راه همکاری های اقتصادی، صنعتی و علمی و فرهنگی دو کشور شد.

اروپام ** 2171 ** 1597
کد N37357

وبگردی