آفتاب
در گفت‌وگوی ایسنا با میرزاده

نحوه فعالیت احزاب و تشکل‌ها در دانشگاه آزاد

نحوه فعالیت احزاب و تشکل‌ها در دانشگاه آزاد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه از فعالیت در چارچوب قانون دانشجویانی که در زمینه‌های سیاسی با ما اختلاف نظر دارند هیچ نگرانی و ترسی نداریم، گفت: اجازه فعالیت به تمام گروه‌ها و احزاب‌ در دانشگاه آزاد اسلامی داده خواهد شد.

دکتر حمید میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشجو را یک عنصر محوری در نظام آموزش عالی ایران خواند و اظهار کرد: باید به حقوق دانشجو احترام گذاشته شود چرا که جامعه دانشجویی در طول دوره معاصر همیشه هوشیار و مسئولیت‌پذیر بوده است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی باید بین مدیران تفاهم ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: باید از برخوردهای بغض‌آلود و کینه‌توزانه با دانشجویان پرهیز و جلوگیری کنیم زیرا موجب شکاف در جامعه دانشگاهی می‌شود.

به گفته میرزاده، دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد برای اخذ تصمیم‌گیری‌های جدید از مشارکت دانشجویان استفاده کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در چارچوب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قصد داریم نه تنها اجازه فعالیت به دانشجو در تشکل‌های گوناگون دانشگاه را بدهیم بلکه حمایت‌های ویژه ای را برای آنان در نظر گرفته‌ایم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در خاتمه با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از پتانسیل دانشگاهیان و به ویژه دانشجویان، گفت: تعطیل شدن دانشگاه‌ها به دلیل انتخابات در سال‌های گذشته یک ضعف بزرگ بود چرا که دانشگاه به عنوان یک محل بحث و مباحث علمی در ارتباط انتخابات می‌تواند بیشترین کمک فکری را به مردم جامعه علمی و غیرعلمی بدهد.

انتهای پیام

کد N37206

وبگردی