آفتاب

بان کی مون بمبگذاری در بیروت را محکوم کرد

بان کی مون بمبگذاری در بیروت را محکوم کرد

نیویورک،ایرنا- بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه بمبگذاری در حومه جنوب بیروت را چهارکشته و نزدیک به 80 نفر مجروح بر جای گذاشت، بشدت محکوم کرد و توسل به خشونت از سوی گروه های درگیر در این کشور را هولناک خواند.

بنا به گزارش رسانه ها در ساعت 4 و پانزده دقیقه بعد از ظهر امروز بوقت محلی انفجاریک خودروی حامل بمب در یکی از محله های پر جمعیت جنوب بیروت موجب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم شهر شد.

مقامات محلی لبنان این حادثه را که دومین حادثه بمبگذاری بیروت در فاصله یک هفته گذشته است به بحران های اخیر سوریه ربط داده و گفته اند که هنوز قادر به شناسایی قربانیان این حادثه نیستند.

در روز 19 نوامبر سال گذشته نیز انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت موجب کشته شدن دست کم 25 نفر و از جمله رایزنی فرهنگی ایران در لبنان شد.

این حادثه تروریستی محکومیت جهانی از جمله بان کی مون و شورای امنیت سازمان ملل را به دنبال داشت.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه نیز با انتشار بیانیه ای ضمن اشاره به بمب گذاری مشابهی که در روز 27 دسامبر در بیروت رخ داد اینگونه اقدامات تروریستی را بشدت محکوم کرد و تکرار این وقایع در لبنان را بازتابی از گسترش خشونت ها توصیف کرد

دبیر کل سازمان ملل در این بیانیه ازهمه طرفین درگیر خواست تا با خویشتنداری به حل اختلافات خود از طریق گفتگو و مذاکره روی بیاورند و با احترام به قانون اساسی و نیروهای مسلح این کشور، رفاه، امنیت و سلامتی مردم لبنان را در نظر داشته باشند.

وی حادثه مذکور را به بازماندگان قربانیان این اقدام تروریستی و همه مردم لبنان تسلیت گفته وبرای مجروحین این بمبگذاری آرزوی بهبود سریع کرده است

بان کی مون در نهایت از مقام های لبنانی خواسته است تا با تحقیق در مورد این جنایت عاملان و طراحان آن را هر چه سریع تر شناسایی و مجازات کنند.

اروپام 2253 **1908
کد N37148

وبگردی