آفتاب

مراکش نخستین باند تروریستی اعزامی به سوریه را از بین برد

مراکش نخستین باند تروریستی اعزامی به سوریه را از بین برد

تهران – ایرنا – سامانه خبر سراسری آفریقا ˈآل افریکاˈ روز پنجشنبه در گزارشی از رباط پایتخت مراکش، از نابودی نخستین باند تروریستی اعزام کننده جنگجو به سوریه توسط دولت آن کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، ال افریکا به نقل از یکی از مقامات مراکشی که خواست نامش فاش نشود آورده است: دولت رباط 25 دسامبر (چهارم دی ماه) موفق شد یک باند تروریستی فعال در شهرهای سیدی سلیمان، المضیق و طنجه در شمال، فاس و مکناس در مرکز، القنیطره در غرب کشور و نیز کلانشهر شهر الدار البیضاء که جوانان مراکشی را برای جنگ در سوریه علیه دولت دمشق به آن کشور اعزام می کرده است، شناسایی و متلاشی کند.

براساس این گزارش،دولت مراکش با دستگیری 18عضو این باند مسلح که جوانان این کشور را از طریق ترکیه و دادن آموزش نظامی به آنها در آن کشور به سوریه می فرستادند، موفق شد مقادیر زیادی بمب و مواد منفجره، دستورالعمل ساخت آنها، سلاح های سرد، لباس های نظامی و ماسک های ضد تسلیحات شیمیایی، وصیت نامه جهادی ها برای خانواده هایشان و نیز لوح های فشرده سخنرانی های رهبران القاعده را از محل های اقامت آنها کشف و ضبط کند.

برپایه این گزارش، یکی ازدستگیرشدگان خود یک جاعل بزرگ اسناد ومدارک رسمی این کشور بود که از این طریق اسنادی را برای همسران جنگجویان اعزامی به سوریه برای پیوستن به آنها تهیه می کرد.

مترجمام**1378** 1064
کد N36997

وبگردی