آفتاب
ادامه ناآرامی ها در مصر؛

ادامه اعتراضات به قانون جدید تظاهرات / درگیری میان اخوانی ها و پلیس دو کشته به جا گذاشت

ادامه اعتراضات به قانون جدید تظاهرات / درگیری میان اخوانی ها و پلیس دو کشته به جا گذاشت

رسانه های عربی از کشته شدن دو نفر در درگیری طرفداران " اخوان المسلمین" و نیروهای امنیتی مصر در اسکندریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد، درگیری میان طرفداران اخوان المسلمین و نیروهای امنیتی مصر در مناطق" سیدی بشر" و" الرمل " شهر اسکندریه باعث کشته شدن دو نفر شد.

به گفته سرلشکر ناصر العبد رئیس پلیس اسکندریه در این درگیری طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر با شلیک گلوله و پرتاب سنگ به سوی نیروهای امنیتی باعث کشته دو نفر و زخمی شدن شماری دیگر شدند .

از سوی دیگر وزارت کشور مصر در بیانیه ای اعلام کرد: حدود 200 نفر از طرفداران اخوان المسلمین در دو مسیر جداگانه در نزدیکی دو پایگاه پلیس شهر اسکندریه اقدام به ریختن روغن موتور در کف خیابان ها و مسیر اتومبیل ها و  آتش زدن برخی از مغازه ها وهمچنین تیراندازی به سوی نیروهای پلیس پرداختند.

این بیانیه می افزاید : نیروهای پلیس اسکندریه موفق به پراکنده کردن معترضان و مهار آتش سوزی و بازگشایی مسیر رفت و آمد شهروندان شدند که در این عملیات پلیس موفق به کشف 10 عدد شیشه مواد منفجره دست ساز و مقادیری بنزین و میخ شد که معترضان با خود حمل می کردند.

منابع آگاه می گویند: درگیری ها زمانی تشدید شد که نیروهای امنیتی با شلیک گاز اشک آور به سوی معترضان به قانون جدید تظاهرات سعی در متفرق کردن آنها داشتند. پیش ازاین دولت مصر با صدور قانونی، جنبش اخوان المسلیمن را "گروهی تروریستی" خوانده بود . همچنین این قانون هرگونه تجمع و تظاهرات بدون صدور مجوز از سوی وزارت کشور را نیز جرم تلقی می کند.

 

کد N36714

وبگردی