آفتاب

وزیر انرژی ترکیه: کاهش صادرات گاز ایران به ترکیه موقتی است

وزیر انرژی ترکیه: کاهش صادرات گاز ایران به ترکیه موقتی است

آنکارا - ایرنا - ˈتانر یلدیزˈ وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه روز پنجشنبه در آنکارا، از کاهش میزان صادرات گاز ایران به ترکیه خبر داد و گفت که این کاهش موقتی است.

به گزارش ایرنا، وزیر انرژی ترکیه این مطلب را در ارزیابی تحولات در بازار انرژی این کشور در سال 2013 میلادی و در گفت و گو با خبرنگاران اقتصادی اعلام کرد.

وی کاهش در میزان صادرات گاز ایران به ترکیه را ناشی از مشکلات فنی پیش آمده عنوان کرد و گفت: میزان واردات گاز از ایران به ترکیه از 28 میلیون متر مکعب به 20 میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرده است.

او با تاکید بر موقتی بودن کاهش در صادرات گاز ایران به ترکیه افزود: در ترکیه مشکلی در تامین تقاضای روزانه گاز وجود ندارد.

وزیر انرژی ترکیه با اشاره به اینکه ترکیه در سال گذشته میلادی 47 میلیارد مترمکعب گاز مصرف کرده است، گفت: این میزان در سال 2012 میلادی 45 میلیارد مترمکعب بود.

وزیر انرژی ترکیه اضافه کرد: در سال گذشته میلادی با سرمایه گذاری 3/11 میلیارد دلاری، هفت هزار مگاوات بر توان تولید برق ترکیه افزوده شد تا تعداد نیروگاههای برق کشور به 137 نیروگاه برسد.

حدود 40 درصد از برق ترکیه توسط نیروگاههای با سوخت گاز طبیعی تامین می شود.

ایران و ترکیه در سال 1996 میلادی قرارداد 25 ساله گاز امضا کرده اند. ترکیه سالانه تا سقف 10 میلیارد مترمکعب گاز از ایران وارد می کند.

خاورم/2011**230**1651
کد N36676

وبگردی