آفتاب

حرم مطهر رضوی مملو از زائران و عزاداران حضرت امام رضا (ع) است

حرم مطهر رضوی مملو از زائران و عزاداران حضرت امام رضا (ع) است

مشهد - ایرنا - حرم مطهر رضوی مملو از زائران، مجاوران و عزاداران هشتمین خورشید تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام رضا (ع) است.

همزمان با سالروز شهادت عالم آل محمد (ص)، حضرت امام رضا (ع) عزاداران آن حضرت فوج فوج و همچنین در قالب هیات های عزاداری به سوی حرم مطهر رضوی شتافته اند تا شهادت آن امام بزرگوار را در حرم مطهرش به عزا و سوگواری بنشینند.

معابر منتهی به حرم مطهر امام هشتم (ع) مملو از خیل عظیم هیئت های عزاداری است که از نقاط مختلف کشور خود را به حرم مطهر رضوی رسانده و هر لحظه بر تعداد آنان افزوده می شود.

برخی شهروندان نیز ب‍‍ا ب‍رپ‍‍ای‍‍ی ای‍س‍ت‍گ‍‍اههای ص‍ل‍و ات‍‍ی در م‍‍ع‍‍اب‍ر ع‍م‍وم‍‍ی م‍ش‍‍ه‍د و ب‍ه ویژه م‍ب‍‍اد ی م‍ن‍ت‍‍ه‍‍ی ب‍ه ح‍رم م‍ط‍ه‍ر رضوی با توزیع شیر و چای از ع‍ز اد ار ان و ه‍ی‍‍ئت ه‍‍ا ی ع‍ز اد ار ی پ‍ذی‍ر ای‍‍ی م‍‍ی ک‍ن‍ن‍د.

ب‍رخ‍‍ی نیز ب‍ر اس‍‍اس ی‍ک س‍ن‍ت دیرینه در ای‍ن روز اق‍د ام ب‍ه طب‍خ و ت‍وزی‍‍ع ن‍ذری م‍‍ی ک‍ن‍ن‍د.

پرچم های سیاه عزا بر سر در مساجد، حسینیه ها، تکایا، ادارات، مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و به ویژه صحن و سراهای حرم مطهر رضوی نصب شده است.

براساس آمارهای ارائه شده، تا نیمه شب گذشته 122 هزار و 23 زائر پیاده حضرت امام رضا (ع) وارد مشهد شده اند که حدود 58 درصد آنان را جوانان 20 تا 30 سال تشکیل می دهند.

ورود زائران پیاده همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود بیش از 150 هزار زائر حرم مطهر رضوی به صورت پیاده برای شرکت در عزاداری های سالروز شهادت امام مهربانی ها وارد مشهد شوند.

به گفته مسئولین از یکم تا دهم دی ماه امسال دو میلیون و 779 هزار و 828 نفر برای شرکت در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) وارد مشهد شده اند که این رقم تا پایان امروز به بیش از سه میلیون نفر خواهد رسید.

مسیر ورود و خروج هیئت های مذهبی در حرم رضوی نیز مشخص شده و مسیر های بست شیخ طبرسی و شیخ طوسی برای تشرف و ورود هیئت ها و بست شیخ حر عاملی نیز برای خروج هیئت های مذهبی در نظر گرفته شده است.

با توجه به حضور گسترده هیئت های مذهبی، صحن های انقلاب اسلامی ویژه مردان و سایر صحن های مقدس اماکن متبرکه ویژه عموم زائران است.

رواق های مبارکه شیخ حر عاملی، کوثر، غدیر، طوسی، دارالحجه، مقبره شیخ طبرسی و شبستان های میلانی، سبزواری، تبریزی، نهاوندی و نجف آبادی به منظور عزاداری پنج هزار هیئت مذهبی اختصاص یافته است./2

664/ 1645
کد N36591

وبگردی