آفتاب

هشدار کره‌جنوبی به کره‌شمالی

هشدار کره‌جنوبی به کره‌شمالی

وزارت دفاع کره‌جنوبی امروز (پنج شنبه) نسبت به امکان اتخاذ رویکرد دو جانبه مبتنی بر گفت‌وگو و اقدامات تحریک آمیز از سوی کره شمالی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری یونهاپ، اخیرا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پیامی به مناسبت سال نو میلادی خواهان بهبود روابط این کشور با کره جنوبی شد.

این در حالی است که همچنان نگرانی‌ها در خصوص اقدامات تحریک آمیز نظامی از سوی کره شمالی در پی اعدام شوهر عمر رهبر این کشور وجود دارد.

کیم کوان جین، وزیر دفاع کره جنوبی در پاسخ به پیام رهبر کره شمالی به ارتش کره جنوبی نسبت به اینکه در دام راهبرد چماق و هویج کره شمالی گرفتار نشود، هشدار داد.

وی به سربازان ارتش دستور داد تا برای مقابله با هرگونه تحریکی از سوی کره شمالی هوشیار باشند.

کیم مین سئوک، سخنگوی وزیر دفاع کره جنوبی نیز در کنفرانسی خبری گفت: با نگاهی به رخدادهای گذشته در می‌یابیم که کره شمالی هنگامی موضع آشتی جویانه اتخاذ کرده که می‌بایست با مشکلات داخلی رو به رو شده و یا به دلیل فاکتورهای خارجی دست به اصلاحات بزنند و در این زمان دو کره وارد مذاکرات شدند. اما هنگامی که کره شمالی نتوانسته بود بر موقعیت‌های دشوار غلبه کند، دست به اقدامات تحریک آمیز زده است و در این شرایط کره شمالی ممکن است راهبرد چماق و هویج در پیش گیرد.

از سوی دیگر وزیر اتحاد دو کره در کره جنوبی گفت: سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی به این کشور در بهبود اقتصاد بحران زده خود کمک نخواهد کرد.

ریو کیل جائه، وزیر اتحاد کره جنوبی گفت: کره شمالی باید اگر که می‌خواهد اقتصادش را توسعه دهد از سلاح هسته‌ای دست بکشد و در این هنگام کره شمالی می‌تواند با همکاری صادقانه و جدی ما رو به رو شود.

وی همچنین از کره شمالی خواست تا دست همکاری و اعتماد کره جنوبی را بگیرد.

انتهای پیام

کد N36581

وبگردی