آفتاب

الجزایر: اوضاع سوریه بر آینده تمام منطقه تاثیر می‌گذارد/ برخی برای انزوای مصر تلاش می‌کنند

الجزایر: اوضاع سوریه بر آینده تمام منطقه تاثیر می‌گذارد/ برخی برای انزوای مصر تلاش می‌کنند

وزیر خارجه الجزایر خاطرنشان کرد، اوضاع در سوریه تنها فاجعه‌ای برای سوری‌ها نیست؛ بلکه آینده تمام منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، رمطان لعمامره، وزیر امور خارجه الجزایر با بیان این که باید برای درگیری‌های سوریه یک برون رفتی از طریق حل و فصل مسالمت آمیز پیدا شود، تصریح کرد: الجزایر از تلاش‌های اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه حمایت می‌کند.

وی عنوان داشت: نشست ژنو 2 که الجزایر نیز در آن مشارکت خواهد کرد، آغاز روندی بسیار سخت و دشوار خواهد بود و دستیابی به حل و فصل مسالمت آمیز برای بحران سوریه اقدامی آسان نخواهد بود.

رمطان لعمامره در خصوص مساله فلسطین گفت: باید سرنوشت فلسطینی‌ها مشخص شود و از این مساله گریزی نیست، اگر حقوق ملی فلسطینی‌ها محقق نشود اعتبار جامعه بین‌الملل به محک گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه ماموریت جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای میانجی‌گری میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی آسان نیست، اعلام کرد: وحدت و یکپارچگی فلسطینی‌ها و کشورهای عربی تنها راه اساسی برای تحقق حقوق فلسطینی‌ها و تشکیل کشوری با پایتختی قدس است.

وزیر خارجه الجزایر در خصوص اوضاع لیبی و تونس گفت: من از مردم این کشورها می‌خواهم تا گفت‌وگو و مذاکره را مورد توجه خود قرار دهند؛ چالش‌هایی در خصوص لیبی و تونس وجود دارد و مردم این دو کشور مراحل دشواری را پشت سر می‌گذارند.

وزیر خارجه الجزایر همچنین اعلام کرد که کشورش توجه مصر نسبت به قاره آفریقا را درک می‌کند و می‌داند که نقش مصر در خاورمیانه نشان‌دهنده آمادگی قاهره برای دستیابی به جایگاه طبیعی خود در اتحادیه آفریقا است.

وی با بیان اینکه برخی در حال حاضر در تلاشند مصر را به انزوا بکشانند، گفت: الجزایر نیز در چنین اوضاعی به سر برده است و کشور ما تلاش می‌کند تا به مصر کمک کرده تا این مشکلات خود را پشت سر بگذارد.

وزیر خارجه الجزایر خطاب به کسانی که درصدد به انزوا کشیدن مصر هستند، اظهار کرد: من از شما می‌خواهم تا دست از این کارها بکشید و تاریخ ما را به یاد بیاورید.

این مقام الجزایری این مسئله را درخصوص مصر یاد آور شد که عدم دخالت به معنای بی‌توجهی به امور دیگر کشورها نیست.

انتهای پیام

کد N36580

وبگردی