آفتاب
مدیر حوزه های علمیه گیلان:

وحدت میان شیعه و سنی، وهابیت را به انزوا می‌کشاند

وحدت میان شیعه و سنی، وهابیت را به انزوا می‌کشاند

مدیر حوزه های علمیه گیلان با بیان این‌که «وحدت میان شیعه و سنی وهابیت را به انزوا می‌کشاند» گفت: راه و منش وهابیت یک موضوع انحرافی محض است و حتی بسیاری از اهل تسنن نیز در مناطق مختلف جهان به مخالفت با وهابیت می پردازند و در مقابل آنان به‌شدت موضع گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد لاکانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، با اشاره به حرکت کاروان پیاده اهل سنت به مشهد مقدس با هدف وحدت و انسجام بین مسلمانان به‌مناسبت شهادت امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) امام رئوف و مهربانی برای همه مسلمانان و سراسر جهان است، پیروان ادیان دیگر اعم از مسیحی و زرتشتی و مذاهب مسلمانان همچون مذهب شافعی اهل سنت به امام رضا(ع) توجه ویژه ای دارند و احترام خاصی برای ایشان قائل هستند.

مدیر حوزه های علمیه گیلان با بیان این‌که «تفرقه افکنی بین شیعه و سنی مطالبه اصلی دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) است» یادآور شد: در مقابل تفرقه افکنی‌های دشمنان این اقدام اهل تسنن تجلی وحدت مابین شیعه و سنی است تا موجبات ناامیدی دشمنان را فراهم کند.

لاکانی با بیان این‌که «فرقه وهابیت از اهل تسنن نیست» افزود: با توجه به حضور اهل تسنن در مناطق مختلف استان گیلان، مردمان مسلمان اهل سنت مورد احترام ما هستند و وهابیت یک نقطه تاریک و ننگین است که به ناحق خود را از دل اهل سنت می داند و این امر به هیچ عنوان درست نیست.

لاکانی با اشاره به فعالیت پررنگ جوانان و نوجوانان در فضای مجازی یادآور شد: در فضای مجازی که مورد استقبال اقشار مختلف به‌ویژه جوانان و نوجوانان است باید عقاید باطل فرقه‌های انحرافی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

مدیر حوزه های علمیه گیلان با بیان این‌که «وهابیت دیدگاه انحرافی از اسلام ارائه می دهد که با مبانی اسلامی سازگاری ندارد» متذکر شد: با شکل گیری منسجم وحدت میان شیعه و سنی که رویکرد امام راحل و مطالبه مهم مقام معظم رهبری است شاهد ناامیدی دشمنان خواهیم بود که پیوند میان شیعه و سنی ناگسستنی است.

انتهای پیام

کد N36345

وبگردی