آفتاب

اهالی الانبار خواستار بازگشت ارتش عراق به شهرها شدند

اهالی الانبار خواستار بازگشت ارتش عراق به شهرها شدند

بغداد- ایرنا- با هجوم افراد مسلح به پاسگاههای پلیس در رمادی مرکز الانبار، مردم و استاندار این استان از ارتش خواستند برای جلوگیری از اقدامات تروریستی و تهاجم تروریست ها در شهرها استقرار یابند.

افراد مسلح وابسته به گروههای تروریستی، امروز چهارشنبه با اعلام خبر دستور نوری المالکی نخست وزیر عراق به ارتش برای خروج از شهرهای الانبار، مراکز دولتی و پاسگاههای پلیس را مورد حمله قرار دادند.

شبکه های تلویزیونی عراق از ساعتی پیش با پخش خبری فوری، اعلام کردند که مردم شهرهای الانبار خواستار ادامه حضور ارتش در شهرها شده اند.

در این گزارش همچنین آمده که استاندار الانبار نیز بار دیگر خواستار باقی ماندن نیروهای ارتش در شهرها شده است.

هنوز گزارش مستقلی در باره تلفات و خسارات وارده بر اثر حملات اخیر مهاجمان مسلح منتشر نشده است.

نوری مالکی نخست وزیر عراق، امروز در سخنان هفتگی اش که از شبکه های عراقی پخش شد، خطاب به اهالی الانبار گفت که عملیات ارتش، نبرد با تروریسم و در چارچوب منافع ملت عراق است.

وی تاکید کرد ارتش نه متعلق به نخست وزیر است، نه متعلق به شیعه است و نه سنی، بلکه ارتش متعلق به همه عراقی هاست.

مالکی، از برخی جریان ها که وی را به خاطر اعزام ارتش از بصره به الانبار مورد انتقاد قرار داده بودند، گفت: ارتش عراق یک ارتش ملی است و هر کجا که لازم باشد، حضور خواهد یافت، همانگونه که برای عملیات در بصره ، ارتش را از الانبار به آنجا گسیل کردیم.

وی افزود: چرا آن هنگام کسی صدایش درنیامد؟!

نخست وزیر عراق همچنین از برخی علما که فتاوایی در روزهای اخیر برای ایجاد جنگ و خونریزی و کشتار صادر کردند، ابراز تاسف و انتقاد کرد.

وی همچنین بار دیگر کشورهای عرب منطقه را که در امور داخلی عراق مداخله کرده و مفتی هایشان فتاوای خونریزانه صادر می کنند، مورد شماتت قرار داد.

خاورم/1770** 1514
کد N36138

وبگردی