آفتاب

هشدار مالکی به تروریستها و حامیانشان

هشدار مالکی به تروریستها و حامیانشان

نخست وزیر عراق با بیان اینکه میادین اعتراض به مکان تجمع فتنه گران تبدیل شده بود، اعلام کرد : از مشورت و مذاکره با مردم الانبار استقبال می کند، اما دولت هیچ گونه فرصت مجددی به عاملان بحران در این کشور نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المدی پرس، نوری المالکی نخست وزیر عراق در سخنرانی هفتگی خود گفت : ارتش این کشور برای همه و در خدمت همه مردم عراق است و به گروه و فرقه خاصی  تعلق ندارد و ما اجازه تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف را به کسی نمی دهیم.

در  همین رابطه مالکی مردم عشایر استان الانبار را به همکاری با ارتش این کشور در جهت مبارزه با تروریسم در صحرای این استان فرا خواند و گفت: اکنون برای مردم الانبار جای هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که میدان های تجمع معترضان به مکانی برای تجمع فتنه گران تبدیل شده بود

مالکی از مشورت و مذاکره با مردم الانبار استقبال می کند، اما  دولت هیچ گونه فرصت مجددی به عاملان بحران برای مذاکرات مجدد را نخواهد داد.

وی همچنین اعتراض برخی از گروه ها برای ورود ارتش به استان الانبار را مورد انتقاد قرار داد و از سران کشورهای عربی درخواست کرد از صدور فتواهایی که با انگیزه اختلاف و فتنه صادر می شود، جلوگیری کنند.

مالکی گفت : من از همین جا از برادرانم در استان الانبار برای مذاکره و مشورت استقبال می کنم، اما به شرطی که از مردم حقیقی الانبار باشند نه کسانی که از مکان های دیگر آمده اند.

نخست وزیر عراق  گفت : آمادگی داریم دست در دست کسانی قرار دهیم که در جهت حمایت استان الانبار از شورشیان و قانون شکنان تلاش می کنند ، در آن صورت خواهید دید که دولت با روی باز از ایده ها و افکار مردم این استان استقبال می کند به خصوص که مردم الانبار روزها و شرایط بسیار سختی را گذرانده اند.

مالکی تاکید کرد ما هرگز با کسانی که از شرایط به وجود آمده سوء استفاده کردند و باعث ایجاد این بحران شدند مذاکره نمی کنیم. 

وی افزود : گاهی اوقات می شنویم که عده ای به ورود ارتش عراق به الانبار اشکالاتی وارد می کنند من می گویم این ارتش کشور عراق است و قانون اجازه ورود ارتش را به سرتاسر عراق داده است. این همان ارتش عراق است که در همه شهر ها و استان های این کشور حضور دارد و ارتش متعلق به همه مردم است نه شخص نخست وزیر و  ارتش موظف به حضور در مکان هایی است که حضورش ضروری است.

مالکی همچنین  از کشورهای عربی در خواست کرد از صدور فتواهایی که باعث ایجاد فتنه می شودند در خاک خود جلوگیری کنند.

کد N36136

وبگردی