آفتاب
دادگاه ویژه پاکستان:

اگر مشرف باز هم به دادگاه نیاید بازداشت می شود

اگر مشرف باز هم به دادگاه نیاید بازداشت می شود

در پی حاضر نشدن رئیس جمهوری سابق پاکستان در دادگاه به دلایل امنیتی، قاضی دادگاه درباره پیامدهای حاضر نشدن مشرف در دادگاه به اتهام خیانت به کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیشن، با وجود آنکه وکلای حقوقی حاکم نظامی سابق پاکستان اعلام کردند که رئیس جمهوری سابق این کشور به دلیل نگرانی های امنیتی نمی تواند در جلسه دادگاه حاضر شود، قضات دادگاه ویژه در اسلام آباد تاکید کردند که مشرف باید هرچه سریعتر در دادگاه حاضر شده و به اتهامات خود درباره پرونده خیانت بزرگ علیه کشور پاسخ دهد.

در همین حال پلیس اسلام آباد از کشف مقادیری مواد منفجره در مسیر حصر خانگی مشرف در منطقه چک شهزاد اسلام آباد و بازداشت دو نفر در این رابطه خبر داد.

قاضی فیصل عرب رئیس دادگاه ویژه اسلام آباد نیز تاکید کرد که کشف مواد منفجره نمی تواند مانع حاضر نشدن مشرف در جلسه امروز چهارشنبه دادگاه شود و در صورت حاضر نشدن مشرف بازداشت می شود.

پیشتر نیز کشف قابل توجه مواد منفجره در مسیر حرکت رئیس جمهوری سابق پاکستان به دادگاه باعث شده بود تا جلسه محاکمه پرویز مشرف در روز سوم دی ماه به اتهام خیانت به کشور به تاخیر بیفتد.

مشرف در سال 1999 با انجام کودتا تا سال 2008 قدرت را در پاکستان در دست گرفت و پس از آن با فشار مقامات در تبعیدی خود خواسته کشور را ترک کرد و سالها در دبی و لندن زندگی کرد، اما سال گذشته هنگام شرکت در انتخابات به خاطر اتهاماتی از قبیل قتل بی نظیر بوتو نخست‌ وزیر سابق پاکستان، قتل رهبر بلوچ‌ های پاکستان، بازداشت غیرقانونی قضات و حمله به "لال مسجد" تحت بازداشت خانگی قرار گرفت.

کد N36086

وبگردی