آفتاب

حمایت ویکی لیکس از مردم سوریه دولت استرالیا را عصبانی کرد

حمایت ویکی لیکس از مردم سوریه دولت استرالیا را عصبانی کرد

کوالالامپور – ایرنا – دولت استرالیا دیدار اعضای حزب ویکی لیکس این کشور با ˈبشار اسدˈ برای ابراز وحدت با مردم و دولت سوریه و مخالفت با مداخله نظامی غربی ها را تاب نیاورد و آن را محکوم کرد.

ˈ جولیان آسانژ ˈ موسس سایت افشاگر ویکی لیکس تیر ماه امسال حزبی به این نام برای شرکت در انتخابات سنا استرالیا تشکیل داد و اعضای هیات این حزب در دیدار با رییس جمهوری سوریه تاکید کردند که آن ها نماینده بخش بزرگی از مردم استرالیا هستند که با سوریه در جنگ چند بعدی اش اعلام همبستگی می کنند، جنگی که هدف از آن فرسایش توانایی های مردم این کشور و دور کردن سوریه از نقش اصلی اش در منطقه است.

تعدادی از اعضای حزب ویکی لیکس دوم دی ماه با رییس جمهور سوریه دیدار و گفت و گو کردند و این دیدار واکنش هایی در عرصه سیاسی استرالیا ایجاد کرد.

شبکه خبری استرالیا اعلام کرد ˈ جولی بیشاپ ˈ وزیر امور خارجه استرالیا امروز (چهارشنبه) این دیدار را که بدون توجه به تحریم دولت سوریه توسط کانبرا انجام شده ˈ بی پروا ˈ و ˈمعکوسˈ دانست و گفت: ورود سازمان ثبت شده در استرالیا به عنوان یک حزب در درگیری های سوریه با اهداف سیاسی مساله ای فوق العاده از روی بی پروایی است.

تارنمای حزب ویکی لیکس اعلام کرد که این دیدار برای نشان دادن همبستگی این حزب با مردم سوریه و ابراز مخالفت با مداخله نظامی غربی ها انجام شده است.

حزب ویکی لیکس به عنوان یک حزب برای نخستین بار در استرالیا در اول دی ماه در مورد ˈعواقب کشنده هرگونه مداخله نظامی غرب در سوریهˈ هشدار داده بود.

این حزب استرالیایی در تارنمای خود ادعای غربی ها در مورد استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی را بهانه ای برای آغاز جنگ بر علیه سوریه دانست و نوشت: این همان بهانه ای است که معلوم شد بیش از حد ساختگی و دروغ است و برای توجیه جنگ به رهبری آمریکا در عراق نیز مورد استفاده قرار گرفت.

حزب کارگر استرالیا نیز دیدار اعضای این حزب استرالیایی با بشار اسد را ˈغیر مسوولانهˈ توصیف کرد.

در دیدار با رییس جمهوری سوریه علاوه بر شیپتون، گیل مالون، عضو شورای ملی ویکی لیکس، تیم اندرسون محقق دانشگاه سیدنی و جمال داود، فعال حقوق پناهندگان شرکت داشتند.

ˈبشار اسد در دیدار با هیات استرالیایی گفته بود: اندیشه تکفیری و تروریسم نه مرز می شناسد و نه وطنی دارد، بلکه این آفتی بین المللی است که ممکن است در هر زمانی، هر کشوی در جهان با آن مواجه شود.

وی گفت: حوادث منطقه به ویژه حوادث سوریه بر همه جهان تاثیر می گذارد زیرا تفکر تکفیری و تروریستی مرزی نمی شناسد و تکفیری ها و تروریست ها ممکن است در هر جای جهان دست به خرابکاری بزنند.

رییس جمهوری سوریه در مورد رابطه کشورش با جهان غرب گفت: مشکل این است که برخی سیاستمداران غربی با معیارهای دوگانه و بر اساس منافع زودگذر و به دور از واقعیت رفتار می کنند و این نشان می دهد که آن ها درک و فهم درستی از شرایط و اوضاع سوریه و منطقه ندارند.

وی تاکیدکرد که چنین دیدارهایی می تواند باعث تقویت روابط مردمان کشورها و ایجاد پل های فرهنگی شود و همچنین اعضای چنین هیات هایی می توانند به دور از هیاهوهای رسانه ای و تلاش ها برای گمراه کردن مردم، واقعیت ها و حقایق سوریه را به گوش مردم خود برسانند.

آساق**د.م**1611
کد N36043

وبگردی