آفتاب

مالکی: از مذاکره با ساکنان الانبار و نه فتنه‌انگیزان استقبال می‌کنیم

مالکی: از مذاکره با ساکنان الانبار و نه فتنه‌انگیزان استقبال می‌کنیم

نخست وزیر عراق با انتقاد از صدور فتواهای تکفیری و جهاد علیه نظام حاکم این کشور اعلام کرد که این فتواها از سوی شبکه‌های وابسته به برخی کشورهای عربی صادر می‌شود که مردم این کشورها از حاکمان خود ناراضی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، نوری المالکی، نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری امروز (چهارشنبه) خود عنوان داشت: ما از همه کسانی که از نیروهای پلیس برای انجام عملیات در استان الانبار حمایت کردند، قدردانی می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: عشایر این استان حمایت خوبی از نیروهای پلیس به عمل آوردند تا بتوانند به سوء استفاده نیروهای القاعده در این استان پایان دهند. عشایر عراق همچنان باید به حمایت خود از نیروهای امنیتی ادامه دهند.

المالکی همچنین تاکید کرد: ما به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم علیه نظام عراق و قوانین این کشور شورش کند و در عین حال از مذاکره با ساکنان الانبار و نه فتنه انگیزان استقبال می‌کنیم.

وی در ادامه با انتقاد از فتواهای تکفیری مبنی بر لزوم جهاد علیه نظام حاکم عراق عنوان داشت: این فتواها از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به برخی کشورهای عربی صادر می‌شود که ساکنان این کشورها از حاکمان خود راضی نیستند.

المالکی تاکید کرد: نیروهای امنیتی عراق به تحت پیگرد قرار دادن نیروهای دولت اسلامی در شام و عراق (داعش) و القاعده ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

کد N35892

وبگردی