آفتاب
سازمان بین‌المللی شفافیت اعلام کرد؛

کمک‌های میلیونی انگلیس به فاسدترین حکومت‌های جهان

کمک‌های میلیونی انگلیس به فاسدترین حکومت‌های جهان

سازمان بین‌المللی شفافیت اعلام کرد: در حقیقت تمامی کشورهایی که با مشکلات جدی فساد رو‌به‌رو هستند،‌ کمک‌های مالی بسیاری از انگلیس دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، آمار دقیق این مطالعه نشان می‌دهد که به تمام 10 کشور پردردسر و مشکل آفرین در سال 2012 میلادی از سوی انگلیس کمک مالی شده است. از این کمک‌ها حدود 500 میلیون پوند از مالیات دهندگان انگلیسی به دست می‌آید.

بر اساس این برنامه کمک‌ها، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس سالانه بیش از 11.2 میلیارد پوند برای کمک خارجی اختصاص می‌دهد.

اما این اخبار همزمان با افشای این مساله منتشر شد که پول میلیون‌ها مالیات دهنده برای کمک به فاسدترین حکومت‌های جهان استفاده می‌شود.

برنامه کامرون برای اختصاص 0.7 درصد از درآمد انگلیس برای کمک‌های خارجی در روزهای اخیر مشخص شد. این برنامه خواستار افزایش 30 درصدی بودجه کمک‌های خارجی سال گذشته میلادی است؛ مبلغی که بیش از بودجه‌ای است که برای وزارت کشور انگلیس اختصاص یافته است.

این افشاگری‌ها درباره فساد هم‌چنین این نگرانی‌ها را افزایش می‌دهند که اکثر این کمک‌ها هرگز به دست افراد در نظرگرفته شده، نمی‌رسند.

پیتر بون، نماینده حزب محافظه کارگر انگلیس گفت: مطمئن هستم که وزرا تدابیر لازم را اتخاذ می‌کنند اما شرایط در بسیاری از این کشورها آنقدر بد است که هیچ راهی برای مطلع شدن از این مساله که این کمک مالی نهایتا به دست چه کسی می‌رسد،‌ وجود ندارد. این مساله به این برنامه مضحک ختم می‌شود که ما باید هر زمان که اقتصاد کشورمان بهبود می‌یابد به جای ارزیابی واقعی نیازها، پول بیش‌تر و بیش‌تری اختصاص دهیم. این یک سیستم خطرناک است. این پول تنها به دست مقامات و سیاستمداران فاسد می‌رسد.

سازمان بین‌المللی شفافیت حکومت سومالی را به عنوان فاسدترین کشور معرفی می‌کند و بانک جهانی این کشور را در رده یکی از بدترین کشورها از نظر حکومت داری در جهان قرار می‌دهد. اما انگلیس در سال 2012 میلادی 86.8 میلیون پوند به این کشور آفریقایی داد.

گزارشی در ماه دسامبر نشان داد که بسیاری از سازمان‌های سومالی مجبور شدند تا مبلغ بسیار زیادی را به گروه تروریستی الشباب در ازای حفاظت از خود بدهند.

انگلیس همچنین بیش از 200 میلیون پوند به افغانستان می‌دهد. کابل به عنوان سومین حکومت فاسد جهان معرفی شده است.

سودان جنوبی نیز که سابقه فساد دارد، 107 میلیون پوند کمک انگلیس را دریافت کرده است.

سوریه نیز در سال 2012 میلادی 38.5 میلیون پوند کمک انگلیس را دریافت کرد.

از دیگر کشورهای فاسد که از کمک مالی انگلیس بهره‌مند شده‌اند می‌توان به زیمبابوه با 139 میلیون پوند، جمهوری دموکراتیک کنگو با 139 میلیون پوند، پاکستان با 197 میلیون پوند و کره شمالی با 750 هزار پوند اشاره کرد. البته این پول در بسیاری موارد به سازمان‌های امدادی و کمک رسان داده شده و نه حکومت‌های این کشورها.

انتهای پیام

کد N35793

وبگردی