آفتاب

شش شبه نظامی در اندونزی کشته شدند

شش شبه نظامی در اندونزی کشته شدند

کوالالامپور – ایرنا – شش شبه نظامی مظنون در اندونزی به ضرب گلوله پلیس و در یک عملیات ویژه کشته و یک شبه نظامی دیگر توسط پلیس ضد تروریسم دستگیر شد.

به گزارش ایرنا ، پلیس اندونزی روز چهارشنبه اعلام کرد این عملیات در اطراف جاکارتا پایتخت بدنبال اطلاعات کسب شده از افراد دستگیر شده قبلی برای بمب گذاری در سفارت میانمار و یک معبد بودایی انجام شد و در آن نیروهای پلیس ضد تروریسم موافق شدند شش شبه نظامی را کشته و یک نفر دیگر را دستگیر کنند.

به نوشته تارنمای روزنامه جاکارتا پست اندونزی، پلیس این کشور اعلام کرد این عملیات 9 ساعته در اواخر روز سه شنبه و در آستانه سال نو میلادی انجام شد. شبه نظامیان تروریسم نیز از تسلیم شدن خودداری کرده و به سوی پلیس تیراندازی کردند که در نتیجه یک افسر زخمی شد.

پلیس اندونزی احتمال می دهد این افراد شبه نظامی وابسته به گروه بزرگتری از گروه های ترورریستی باشند که برای تامین مالی گروه تروریستی خود اقدام به سرقت می کردند.

پلیس اندونزی همچنین احتمال می دهد این افراد با گروه تروریستی ˈسانتوسوˈ در ˈپوسوˈ منطقه ای که درگیری بین مسلمانان و مسیحیان از سال 1998 تا 2002 یکهزار کشته برجای گذاشت ارتباط داشته باشند.

دادگاهی در اندونزی اخیرا 14 مسلمان روهینگا میانماری را بدنبال کشتن هشت بودایی در بازداشتگاهی در اندونزی به نه ماه زندان محکوم کرد.

دو شهروند اندونزی چند ماه پیش به جرم برنامه ریزی برای بمب گذاری در سفارت میانمار دستگیر شدند.

آساق**د.م**1611
کد N35730

وبگردی